05-10-15 Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Mulig jeg har høyt blodtrykk, så måler jeg med 24 timers. Men om jeg skulle ha for høyt, er det da noen blodtrykksmedisiner man kan bruke når man prøver å bli gravid?
Prosjekt_baby84 Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Det burde du spørre legen din om, så du vet at du får et korrekt svar. Bare si til han/henne at dere prøver og at du trenger noen medisiner som ikke påvirker fruktbarheten, og evnt et foster. Mange BT-medisiner går over i placenta..
05-10-15 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2009 Ja skal jo til legen i morgen og hun vet at vi prøver, men greit å høre om noen har erfaringer. Da slipper jeg å bekymre meg helt til i morgen :-0
så gla' Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Hei. Aldomet har vært en, inntil nylig, mye brukt blodtrykksmedisin for prøvere og gravide med høyt blodtrykk. Men, nå er denne beklageligvis ute av produksjon. Aldomet var en "gammel" type blodtrykksmedisin, og det var ingen kjente farlige bivirkninger for fosteret. Jeg har nå byttet til metoprolol, men den må jeg slutte med om jeg blir gravid. Vet ikke hva jeg får da, men antar at det blir trandate. Den brukes også av mange, men heller ikke den er helt sikker. Beklager at jeg ikke kan komme med noen oppmuntrende opplysninger. Mulig det finnes andre produkter der ute, men at min lege ikke vet om dem. Krysser fingrene for at døgnmålingen din viser at du ikke trenger behandling for høyt blodtrykk. Ønsker deg lykke til, og håper du kommer med en oppdatering etter legebesøket. Interessant å høre hva slags behandling du får om du må ha det.
05-10-15 Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2009 Jeg vet ikke hvor grensen går for behandling, men er redd jeg ligger i øvre grense. Skal komme med en tilbakemelding når jeg har vært hos legen. Mulig det først blir å prøve med mer mosjon og mindre mat. Hun antydet det. Håper jo selvsagt på at det hadde vært nok, men siden jeg kommer fra en "blodtrykksfamilie" så er vel ingenting sikkert.
05-10-15 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2009 Så har jeg vært hos legen da. Målingene på 24 timers var altfor høye, men målte meg på kontoret hos legen og der ble de mye lavere. Merkelig syntes hun. Nå skal jeg måle litt hjemme og komme tilbake om en måned tid. Slapp medisiner foreløpig ihvertfall :-) Men siden jeg har prøvd å bli gravid siden slutten av mai, har uregelmessig syklus og litt i overkant av kroppshår skal jeg ta hormonprøver neste syklus. Lurer litt på om jeg kan ha pco, og da var visstnok høyt blodtrykk og depresjon vanlige tilleggsproblemer i følge legen. Bra å komme i gang, for må jo nesten vite hva problemet er for å kunne løse det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå