storeønsker Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Jeg går nå på Pergotime tab! og lurer på om det er noen som har erfaring med at eggløsningstestene blir positiv HVER dag?? er dette normalt? hvordan vet jeg da når jeg har eggløsning??
Mammamø! Skrevet 27. mars 2009 #2 Skrevet 27. mars 2009 Akkurat sånn hadde jeg det også .. Ringte og spurte legen, men hun dama som svarte visst ikke! ( fikk Pergo fra legen til mannen min). Leste på Pernille.info at det kan bety at kroppen ikke klarer å slippe egg, og da prøver igjen og igjen ( LH hormonet forblir høyt), men jeg har litt vanskelig for å tro det. At eggløsningen, som det i utgangspunktet ikke var noe galt med, blir stoppet av Pergo?? Da virker jo Pergoenmot sin hensikt. Velger heller å tro at vi da er superfruktbare. Men, som du sier, det er jo da helt umulig å vite når EL faktisk er! Jeg sluttet å teste da jeg hadde testet positiv hver dag i over en uke. Har IKM i morgen, men har ikke noe tro på at jeg er gravid. Pergoen sitter jo i kroppen neste måned, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å følge med på livmortappen. Min samboer har dårlig sædkvalitet, noe som gjør at vi må spare opp sperm i flere dager. Men hvis alt er bra med mannen din, ville jeg hatt sex annehver dag fra rett etter mensen, for å være sikker.
sniljente2 Skrevet 30. mars 2009 #3 Skrevet 30. mars 2009 he i på deg.jeg har hatt en del kurer med pergo og man får som regel eggløsning.men for å være helt sikker så tar i hverfall jeg blod prøve hos dr furst labratorie for å se om eggløsningen har funnet sted.har den ikke det så kan legen eller en gyn sette opp styrket på pergotime.jeg har også hørt at i pause mnd uten pergo så har det faktisk fungert.når det nermer seg eggløsning så vil jeg anbefale slimløsende hoste saft.resept fritt.da er det lettere for sæden å sette seg fasr.hvis egløsnings slimet blir for tykt så kan det trenge lit dra hjelp.jeg går også på pergo kur nå.så lykke til,
storeønsker Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. mars 2009 tusen takk for hjelpen! er ikke første gangen eg går på kur heller! men det som er så rart er at eggløsningstestene er positive hver dag i over 2 uker?? synst det er rart! eg produsere ikke egg selv, så er egentlig vant med negative tester hver dag! men er det pergokuren som slår inn på testene tro.. hmm.. rare greier!! hehe.. har du vert gravid før? mistet? eg har mistet 3 ganger + at eg ikke produserer egg selv.. motivasjonen = null nå! ka visst eg mister flere ganger??jaja..heldigvis er mannen min frisk.. klem på deg..
Mammamø! Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Hei lille Fia. Når tar du blodprøve da? Jeg har ikke testet så mye etter El før, men jeg har et barn fra før, og jeg har påvist El av meg selv også, så det er egentlig ingenting som skulle tilsi at jeg har problemer med eggløsningen, eller trenger Pergo. Jeg fikk det fordi mannen min har dårlig sædkvalitet, og sikkert for å gi eggløsningen et ekstra ( unødvendig?) spark. Det jeg synes er frustrerende er at jeg med disse evig positive eggløsningstestene jeg fikk etter en enkel Pergokur ikke klarer å finne ut når El virkelig er. Etter jeg hadde tatt Pergo fikk jeg stikkinger og smerter hver eneste dag, så slimet og tappen er vel kanskje det jeg bør følge med på neste pp. Har tatt noen slurker Solvipect, men det er jo ikke noe annet enn et kjerringråd. Har også hørt at for mye hostesaft kan ha motsatt virkning. Jeg har ihvertfall bestemt meg for å ikke spise mere Pergo før jeg blir anbefalt det av gynekologen min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå