Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Hei! 17.mai nærmer seg, og guttene skal få festtøy. Har kjøpt nydelig festdrakt fra By-Torinn til eldstemann, men ser at disse bunadene er veldig stramme i livet. Gutten min er helt normalvektig, men han har ikke noe å gå på i livet når han har fått på festdrakten. Så har jeg da treåringen min, som har en aldri så liten mage, da. Han er for all del innenfor normalen ift vekt, men ligger over gjennomsnittet på kurven. Og det er da magen som er størst på ham. Dere andre med litt store gutter, hvilke bunader har dere kjøpt? Er det store forskjeller fra merke til merke på disse bunadene? Han må jo få lov til å ha det behagelig på selveste 17.mai, så jeg vil ikke skvise ham inn i alt for trange nikkers.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Kan du klippe opp på siden, og sy inn samme farge av et slags strikk man kan kjøpe? Gå på stoffbutikk og se hva de har. Da er det ingen sak å ha rund mage,
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 hei på deg.. nå vet ikke jeg hvor i norge du kommer i fra men, jeg har brukt telemarks drakter til ungene mine...(der er det både gutte og jente mod) de kan man ha belte på eller ikke... så der kan de bevege seg godt... tror du kansje må få dem sydd.... så lykke til...
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2009 #4 Skrevet 27. mars 2009 Takk for svar:) Jeg vil ikke kjøpe ekte bunad til en så liten gutt, det har jeg ikke råd til. Men kanskje godt tips, dette med å sy litt på festdrakten. By-Torinn sine festdrakter til gutt har nikkers som går nesten opp til brystet, kanskje det finnes drakter hvor nikkersene stopper litt under magen i stedet? Da er det gjerne lettere å få dem til å passe. Hvis ikke får jeg spørre svigermor om hun kan hjelpe - jeg er nemlig håpløs med nål og tråd selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå