Gå til innhold

Hvilken uke er andre ordinære kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...da jeg var det i uke 10, sa legen ingenting om neste treff... Husker ikke fra forrige gang heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at så lenge alt går fint og det ikke er noe galt, så er neste kontroll den ordinære UL i uke 18 og deretter kontroll hos lege/jordmor i uke 24.

Skrevet

Hei!

Jeg er førstegangsfødende og hadde min første kontroll hos legen i går (uke 7 +1). Ba om henvisning til tidlig UL (rundt uke 12) - og fikk det uten noe videre problem. Har ikke noe trøblete historie, men lyst å se at/om alt står bra til der inne. :) Så satt han meg opp på ny legetime 13.mai, og da er jeg 14+1.

Fikk et ark med navn og telefon til flere jordmødre i byen, og fikk beskjed om at jeg ønsket time hos jordmor måtte jeg fikse med det selv. Men at det også kunne være lurt å ta kontakt ganske tidlig om jeg ønsket fast oppfølging. Han mente de kunne være litt "vrange" å komme innpå om man oppsøkte de først mot slutten av svangerskapet, men vet nå ikke helt jeg.. :) Får vel ta kontakt om ikke så lenge da, for å høre om de har noe mer å bidra med.. Kanskje greit for å få noen tips om selve fødselen og slikt, for det mente legen min at han ikke kunne fortelle like godt om som ei jordmor...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...