Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 37 år gammel mor til to, en gutt på 2 og en gutt på 4, som sliter akutt med energinivået. Føler at jeg bruker opp all energien min nesten hver eneste dag, og nå har jeg vært av og på syk med stille lungebetennelse siden november. Kanskje en del av forklaringen, men jeg lurer på om jeg rett og slett er for gammel ... Er det noen der ute som har det som meg? Føler meg helt ubrukelig. Sukk og stønn og masse hjertesukk ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du var 65 kunne jeg til dels vært enig. Alle er forskjellig, er ikke alle som orker alt arbeidet med små barn. Det blir nok bedre når du er frisk, så kan du begynne å trene og få overskudd av det. Sørg for avlastning og å gjøre noe positivt for deg selv. Trives du på jobben? Mistrivsel, bekymringer og lite søvn kan gjøre enhver utmattet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er snart 40 og mamma til ei jente på 3 og en gutt på 4,5 år. Jeg er utkjørt når jeg legger meg og føler ofte at jeg ikke strekker til, men jeg tror ikke det har med alderen å gjøre. Jeg har for eksempel alltid hatt lite jern og lav blodprosent, men så lenge jeg ikke hadde barn så gikk det liksom greit. Da kunne jeg jo "slenge meg nedpå" når jeg ville og lade batteriene. Nå må jeg holde det gående helt til barna er i seng og etter det gjenstår dagens husarbeid osv. I tillegg til jobb (jeg hadde 100 % inntil for noen måneder siden, nå jobber jeg 60 %) så vil en person med lave jernlagre virkelig merke det.

Kanskje du skulle tatt en tur til legen og fått undersøkt sånne ting? Jeg merker fort hvis jeg ikke får daglig dose med jerntabletter eller flytende jernekstrakt. Det er den daglige tilførselen som holder meg gående, for lagrene er tomme.

Bare et tips (:

Og du: selvsagt er vi ikke gamle!!!! he he

Skrevet

Drikker du nok vann? Jeg er ikke flink til det selv, men når jeg gjør det, øker energien betraktelig. Ikke fordi vann i seg selv gir energi, men fordi man blir slapp av å ikke drikke nok. Man blir dehydrert, rett og slett.

Trening er også viktig.

Nå har jeg bare ett barn, så jeg er ikke helt der du er, men jeg er 8 år eldre enn deg, og skulle ønske jeg hadde en til. For meg er det ikke energien det skorter på, men tålmodigheten, og jeg er ikke sikker på om jeg hadde vært en god mor til to.

Så jeg tror ikke det er alderen din. Ikke tenk på det! Men bli frisk! Få nok søvn og drikk mye vann. Kanskje vitaminer kan hjelpe?

Skrevet

Jeg er 44 og (alene)mor til en, kan vel ikke si at jeg alltid strutter av energi, men føler meg ikke for gammel! Når du er syk er det jo ikke noe rart du er trøtt heller.

En viktig ting er å få nok søvn! I perioder skyver jeg på leggetida - altså min egen - og blir sittende oppe for lenge, selv om jeg egentlig er trøtt, og det er definitivt ikke lurt. Jeg trenger hvertfall sju timers søvn, gjerne mer, og av og til tar jeg meg en ordentlig soveøkt og legger meg før ti! Det hjelper utrolig, nå som jeg ikke lenger kan sove ut i helgene slik jeg gjorde før.

Ellers er det selvsagt viktig å trene, få frisk luft og avslapping/avstressing ved å gjøre noe som bare er for DEG. Om du har en mann som kan tre støttende til eller noen som kan være litt barnevakt, så kan bare en lang tur i skog og mark gjøre underverker - hvertfall for meg!

• 4 uker senere...
Skrevet

Haha..jeg har nettopp fyllt 31 år, er gravid og har en super aktiv 4 åring og er utslitt. Skjønner ikke hvordan det skal gå med nr to og føler lunta stadig blir kortere...

Så tror ikke nødvendigvis det er alderen det står på. Det er krevende med barn, enkelt og greit;)

Skrevet

Før du begynner å tenke på at du er "for gammel" bør du ta deg en tur til legen, ihvertfall. Få målt stoffskifte, jern og diverse annet. Har selv slitt med energinivået siden jeg fikk barn for tre år siden, og det viste seg å være lavt stoffskifte som var grunnen til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...