Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Hvordan er det når man er delvis sykemeldt i forbindelse med helligdager? F.eks påskeuka.. da er det full dag man og tirs, og halv dag ons. Hvis man da er 50% sykemeldt, skal man da jobbe de 2,5 dagene (som egentlig er 50% av full arbeidsuke), eller skal man tenke at man er sykemeldt 50% av de 2,5 dagene, og dermed jobbe bare 1,25 dag? Og i uka etter påske er det jo helligdag på mandag. Skal man da jobbe bare 50% av de 4 dagene, altså 2 dager? Eller er 50% automatisk 2,5 arbeidsdag uavhengig om det kommer noen helligdager? Skjønner dere hva jeg mener?
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Jeg tror 50 % er uavhengig av om det er helligdager eller ikke. Så siden påsken har såpass mange helligdager, blir det nok riktig at du da sal jobbe halve onsdagen og torsdag + fredag. Sykemeldingen tar ikke hensyn til helligdager. Desverre.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Jeg ville trodd det var naturlig at man jobbet 50% av arbeidstiden, og siden helligdager ikke er arbeidstid skal ikke det medregnes... Men du burde ringe nav og spørre, så får du sikker korrekt svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå