Vannmann35 Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Vi har valgt å ikke vite barnets kjønn, synes det er koselig å gruble på om det blir gutt eller jente, samt å ha den overraskelsen til slutt. Men hvordan er det med dere - har dere noen følelse av hvilket kjønn det blir? Jeg var helt overbevist om at det ble en gutt de første månedene, og tenkte bare på guttenavn... Nå har heg veldig jentefølelse, og tenker bare på jentenavn... Både jeg og mannen vil bli veldig overrasket om det blir en gutt ja! Er vår første, så har ingenting å sammenligne med da, så vet ikke om man kan merke forskjell på graviditetene. Hva med dere?
River Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Vi vet heller ikke hva kjønn det er. Men noe følelse av hva det er, har jeg ikke, så det blir en fin overraskelse når minien bestemmer seg for å komme til verden. Visste det heller ikke sist, men da hadde jeg en klar guttefølelse, og fikk en gutt.
mumtobe09&10 Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Jeg er førstegangs, og vi har valgt å ikke vite vi også. Fantastisk spennende når den lille endelig bestemmer seg for å komme Hadde jentefølelse i hele høst, men nå som det nærmer seg slutten har jeg hengt meg litt opp i at det blir en gutt. For oss spiller det selvfølgelig ingen rolle - bare mini er frisk som en fisk! Merker at mange nesten ser rart på oss når de spør om det blir gutt eller jente og vi svarer: "Vi vet ikke" med et smil om munnen. Hehe. Folk skjønner ikke helt det med at det faktisk går an å planlegge og ordne alt til fødsel UTEN å ha kjøpt alt i rosa eller blått. Gruelig spennende dette her! Jeg har forresten 37 dager igjen i dag - termin 2. mai. Hva med dere?
DiddiDaddi Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Vi vet heller ikke, er utrolig spent nå når det begynner å nærme seg, har egentlig blitt mer og mer nysgjerrig Jeg har absolutt ingen magefølelse på om det er gutt eller jente, og har ikke hatt noen følelse gjennom svangerskapet. Jeg har fått utrolig mange positive tilbakemeldinger på at vi ikke vet, at det er morsomt at noen faktisk ikke vil vite, nå er det vel sånn at de fleste vet kjønnet. Vi visste sist svangerskap, så nå har vi prøvd begge deler
Sussi_med_nr.2 Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Vi vet ikke kjønnet, men tror det er gutt. Utrolig spennede, og merker at nå som det nærmer seg termin (er 37+ 0 i dag) begynner vi å bli veldig spennt. Blir selvfølgelig like glad om det er gutt eller jente! :-)
Jippi!! Gullspire i magen:-) Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Vi ville heller ikke vite det, men det hjalp så lite når vi med egne øyne så det klart og tydelig på ultralyd i uke 34:-) Hihi!! Vi får en gutt:-)
Lorelai m. nyfødt Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Da vi ventet vårt første barn valgte vi å ikke vite kjønnet. Kroppen viste alle "tegnene" på at det var en gutt, og var veeeldig sikker på at det kom til å komme en gutt. Vi hadde navnet klart, og jeg snakker med den lille gutten i magen i mange uker - og ut kom det ei lita jente. Det var faktisk litt frustrerende, og jeg kalte henne lillegutt i flere dager etter at hun var født. Heldigvis hadde jeg ikke malt og handlet inn blått! Ikke stol blindt på følelsen du får!
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 hei. Vi venter vår 2 og vet ikke det denne gangen heller:) Må ha litt spenning til slutt:) Sist gikk jeg frem og tilbake på hva det var,men sambo sa at det blir en jente helt fra starten.Og det stemte:) Han sier det også at det blir jente denne gangen også,men jeg er ikke like sikker nei:) Har 4 dager til termin så er veldig spent og utolmodig no ja:)
Lilletrille med to jenter Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 Hei! Vi vet heller ikke kjønnet og har termin 22.04. Er kjempe spente, og har ingen følelse av hva det blir:) Har en jente fra før, og da visste vi det på forhånd.
Delfina82*høygravid* Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Vi venter vår fjerde unge og har aldri visst hva de var på forhånd;) Har heller ikke hatt noe "følelse". Håper bare att denne gangen er barnet frisk som en fisk og;)
Eplejuice Fødeklar Skrevet 27. mars 2009 #11 Skrevet 27. mars 2009 Med nr 1 så viste vi ikke kjønn, men med nr 2 syns vi det var praktisk å vite det. Å jeg er stadig på kontroller så vi vet med sikkerhet at vi venter 1 gutt til. Jeg har hatt to helt forskjelige svangerskap, 1 gangen, kastet jeg kanskje oppe 5 ganger, denne gangen var jeg kvalm og kastetopp langt inni 2.tri, sist fikk jeg bekkenløsning med gang vansker i uke 14 , denne gangen jeg jeg ikke så veldig plaget, å nå er jeg i uke 34. Har en gutt fra før av. Så kan ha to helt forskjelige svangerskap med samme kjønn. Jeg var helt sikker på at det var en gutt sist, å det stemte jo, jeg var sikker på at det var en gutt denne gangen også, å det stemmer jo.
Vannmann35 Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 27. mars 2009 Morro å høre at det er flere som har valgt som oss :-) Vi har fått ulike reaksjoner på at vi ikke vil vite kjønn, noen synes det er veldig bra, andre blir mer sånn "er ikke det litt tungvindt da, er jo mer praktisk å vite kjønn, og det er jo mer enn nok spennende likevel, hva med nvn og sånn da..." etc... Jeg er ikke enig. Ser ingen grunn til å kjøpe inn masse lyseblått eller rosa. Vi har kjøpt vogn i en nøytral olivengrønn farge, den skal vi kunne bruke til neste barn også. Stellebordet er helt hvitt, og litt babytøy har vi kjøpt i hovedsaklig hvitt (synes det er det fineste), men med litt innslag av grått, beige, mintgrønt og lysegult. Har så det holder den første måneden. Etter det kan vi kjøpe mer i evt. typisk gutt- eller jentefage, samt at vi sikkert får masse i gaver :-) Synes bare det er gøy å ikke vite kjønn, spenningen varer lengre - dessuten har jo ikke kjønn noe å si, blir like gad uansett!
jippi78 Skrevet 27. mars 2009 #13 Skrevet 27. mars 2009 Vi vet ikke hva vi får, synes det er en del av moroa:) For moro skyld var jeg inne på et kinesisk horoskop der en ble spådd kjønn på barnet, og i følge det kommer det ei lita tulle. Har ingen magefølelse. Gleder oss veldig og har kjøpt nøytralt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå