Gå til innhold

Bekkenløsning...

hallohallo- mor til 3 søte små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen skulle ha noen gode råd om hva som hjelper, små eller store blir jeg veldig glad! Jeg sliter en del nå og har mye vondt. Er 50% sykemeldt fra jobb, har bygget opp senga slik at jeg kan sove på ryggen, har kjøpt meg mbt-sko, prøver å hvile en del, men med 2 små er det ikke alltid like lett:) Noen andre gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til behandling hos manuell terapeut, det funker hvertfall bedre enn ingenting. På det verste gikk jeg 2 ganger i uken, får det dekt.

Har også gått hos kiropraktor, men det ble litt dyrt igrunn. Ellers vet jeg om andre som har hatt godt nytte av akupunktur og varmebasseng, men har ikke prøvd dette selv. For meg er mye sitting det verste, må ligge og gå hyppige, små turer. Hvor langt er du på vei?

Skrevet

Jeg må dessverre si at det er lite som funker annet enn hvile.. Ihvertfall for min del.

Har hatt bekkenløsningsplager hele svangerskapet og har forsøkt kiropraktor, fysioterapi, akupunktur og trening spesielt tilrettelagt for gravide med bekkenløsning. Plagene har svingt litt opp og ned, men nå i uke 35 er de verre en noensinne. Det eneste som hjelper er å være i ro, sove med pute mellom knær og ankler hvis du ligger på siden, passe på å gå med korte skritt og forflytte seg sittende med samlede ben. Et støttebelte rundt bekkenet kan hjelpe mot smerter bak.

Har dessverre ikke noen bedre tips!

Skrevet

Bekkenbelte,osteopat/fysioterapeaut som er god på bekken,Det finner du på google. Det samme med en kiropraktor.cushtiepute(pølseformet) til å legge under magen når du ligger på siden. Den er helt vidunderlig og meg og den er ett :=) Den skal bli med på sykehuset også. Babyen blir helt rolig av det på natten også og magen henger ikke ned på siden i det hele tatt. En kombinasjon av litt bevegelse og hvile. En pause eller to liggende på siden om dagen. Samlede ben/knær hver gang du flyttter på deg. korte skrittunngå tunge løft,bruk sekk ikke veske.

Husk at de skoene er anbefalt å bruke en halv dag på jobb og ikke mer.

Og du bør venne deg til å sove på siden. Det er en hovedpulsåre som blir blokkert når du ligger på ryggen og det kan føre til at du svimer av. Magen vil til slutt presse så mye ned på bekkenet ditt og organene dine at du rett og slett ikke klarer det.

Selv klarer jeg ikke å komme meg opp hvis jeg har ligget sånn pga bekkensmerter.

- En ren fysioterapeaut holder som regel ikke.

- Ikke finn på å småløp til bussen eller liknende,kom heller sent til alt

- Det er nemlig en slager jeg har hørt og blitt advart om x-antall ganger.Men gjorde jeg det. Ja det er klart. Angrer jeg. Jepp. Går på krykker nå!

Skrevet

Jeg er i uke 31 nå, så har en stund igjen enda... Sove på siden nytter bare ikke (har prøvd med pute mellom føttene), men etter en liten stund gjør det så vondt at jeg nesten ikke klarer å snu meg eller flytte føttene. Det er derfor jeg har bygget opp senga sånn at magen ikke skal presse på slik at jeg blir svimmel. Men jeg liker ikke å sove på ryggen, så det er dårlig med søvnen for tiden.... Tenkte jeg skulle prøve kiropraktor, har vært hos fysioterapeut, men han sa at det ikke var noe han kunne gjøre...

Skrevet

Jeg tok akupunktur mot bl i mitt forrige sv.skap. Hjalp meg utrolig mye:) Tok bort de verste smertene og det ble enklere å bevege beina.

Skrevet

jeg skal til legen for og få henvisning til fysioterapaut.

men dette kom jeg til og få gratis,pga jeg sliter så med bekkene,er så vidt ejg klarer og gå eller komme meg ut av bilen, er så vondt at jeg stadig sitter og griner, og ligge i senga når jeg skal sove,klarer jo ikke engang da og løfte bene, alt jeg kjender er smerte,helt jævlig--

men gå til legen din.så får du en henvisning, siden du er gravid,s¨burde du få dette gratis,det skulle værtfall jeg få

Skrevet

Hvile og korte turer. Jeg var så plaget for 3 uker siden at jeg satt og gråt når kvelden kom. Ble da 100 % sykemeldt, og etter det har det kun blitt bedre dag for dag:) Er 36 uker i dag... Skal til fysioterapi neste uke, men nå er det nesten så jeg ikke trenger det altså.

For min del var det nok jobben min som ikke var bra for bekkenet. Jobber på sykehus med mye smågåing, opp og ned av stol og løfting av småting hele tiden. Hundene mine må også nøye seg med flere korte turer enn de lange turene jeg dro de med på før.

Kan jo ikke sammenlignes med det å måtte ta seg av 2 barn og ha bekkenløsning da, men. Hvile gjør susen.

Skrevet

Hei.

Ja gå til legen din og få en henvisning til fysioterapi.Vist han skriver bekkenplager med gangvansker så får du det gratis:o)

Jeg har gått siden uke 28.Og det har hjelpt meg masse.Nå får jeg ikke mer før fødsel siden jeg er i uke 40 i morgen og jeg er så bra no at jeg ikke kan klage.

Har og grene mye siden det er så vondt.Gikk på krykker en periode.Ikke noe kjekt.

Lykke til:)

Skrevet

Som sagt tidligere har jeg vært hos fysioterapeut, men det var ingenting han kunne gjøre... Nå har jeg fått time til kiropraktor i dag og er spent på hva han/hun finner ut. Å som jeg lengter etter å ligge på siden og sove eller bare slenge meg ned på sofaen...Nå må jeg sitte-ligge med føttene rett fram for at det ikke skal gjøre vondt.

Skrevet

Osteopati og svømming gjorde underverker for meg :-)

Jeg håper du finner noe som hjelper :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...