Gå til innhold

Hvem er på overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg er vel ikke egentlig på overtid, men har gått over termindato med 2 dager! OG JEG ER SÅ LEI!! Har hatt vonde kynnere de siste 4 ukene, så jeg klarer ikke å gjøre noe! Bare det å brette sammen klær er et ork. Også er det jo denne lille fyren inni magen min, som jeg lengter så veldig etter å treffe! Men uansett hva jeg gjør, så er det ikke opp til meg når han kommer. Nå skal jeg på overtidskontroll 1.april, og da blir jeg vel satt i gang tenker jeg, men jeg håper så inderlig at han kommer av seg selv før det!

Nå ble det litt klaging her, men det er vel lov nå på slutten? Også hadde det vært så fint å dele erfaringer og historier med noen andre på overtid her inne! Så, hvordan går det med dere? Klarer dere å nyyte den siste tiden?

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er over termin jeg også.

2 dager etter ordinær ultermin

13 dager etter min egen og ul i uke16 termin...

Har bekkenløsning fra helvete så har omtrent ikke vært ut av huset på 2 måneder. Verst er smertene i skambeinet. Det er de som gjør meg mer eller mindre invalid. Håper jeg slipper å slite med dette etter fødselen.

Ventetiden har vært lang. 2 cm åpning fra uke 35 og fikk da beskjed om at jeg kom til å føde i løpet av et par uker. Yeah right!!

Har mye vonde nedpress, spesielt når hun beveger seg. Varer gjerne 1 min av gangen og da kommer tårene. Er sinnsykt vondt og lurer ofte på om det er rier jeg har når det står på som verst..

Men, ellers har jeg det faktisk ganske bra. Har verdens beste samboer, verdens beste gutt på 5,5 år og humøret mitt har vært og er stort sett bra. Har ikke slitt med hormoner og slikt heldigvis :)

Jeg fødte 19 dager over termin sist. Håper jeg slipper å gå så lenge denne gangen.

Skrevet

Huff, bekkenløsning oppå det hele ja! DET misunner jeg deg ikke akkurat! Hadde det i starten jeg også, men det ga seg da hodet festet seg.. heldigvis!

Æsj, det er så typisk!! Jeg også fikk beskjed om at jeg kom til å føde i løpet av noen dager.. for over 4 uker siden! Er så kjedelig å få sånne beskjeder også skjer det ikke noe. Man blir så forventningsfull, særlig når det kommer fra noen innenfor faget!

Så rart at du ikke ble satt igang før..? 19 dager er jo veeldig lenge!! Håper virkelig du slipper å gå så lenge denne gangen da!

Lykke til videre, og med fødsel etter hvert! Det er sikkert ikke så lenge igjen nå!

Skrevet

4 dager siden termin her..

Skrevet

jeg er også 4 dager over tiden.. var skråsikker på at jeg skulle føde før termin...:-(

klarer ikke nyte tiden nei, er bare lei. vil det skal skje nå...... men er jo egentli fin i formen.-)

Skrevet

Jeg er 5 dagen på overtid. Begynner å bli rimelig lei nå. Har takk og lov ikke mye plager, bare hormonene som setter i gang ting så tårene renner.

Skal på overtidskontroll den 28 mars så jeg får se hva som skjer da.

Skrevet

Jeg er 5 dager over termin nå.

Huff dette er tungt, har så lyst å møte den lille samtidig så er jeg fryktelig redd for at noe skal gå galt hvis jeg går for mye over tiden.

Har overtidskontroll i morgen, men vet ikke hva som skjer der.

Skrevet

Jeg er 10 dager over termin, og har fått fortalt at noen bare bruker to uker lenger på graviditet enn andre. Kunne godt sagt det til meg litt før jeg var på overtid synes jeg. Dattera vår kom 16 dager over, og hadde ingen tegn til at hun hadde vært for lenge i magen, så er ikke så bekymret. Skal på overtidskontroll på mandag, da er jeg 14 dager over. Dere andre har overtidskontroll lenge før det, hva kan det være?

Er rimelig lei, men formen er ok. Trøtt og sliten, men er liksom ikke så ille når jeg vet at babyen er ute innen en uke. Verre for tre-fire uker siden, når alle sa at det kan skje når som helst, og jeg kjente etter hele tiden uten at noe skjedde. Bare masse kynnere og masrier som ikke ble til noe. Kjempefrustrerende å ikke se slutten, det gjør jeg nå. Men gruer meg veldig til fødselen...

Skrevet

Jøss, så rart at du ikke fikk overtidskontroll før det!! Jeg skal på overtidskontroll 1.april, da er jeg 8 dager over termin. Og lenger enn det vil ikke overlegen på føden la meg gå. Mulig det er siden jeg har vært plaget av falske rier lenge? Syntes det faktisk er utrolig at de lar folk gå så lenge over termin!!

Skrevet

Jeg er 4 dager over termin.. Og venter i spenning!:) Legen henviste meg til overtidskontroll på Ullevål på tirsdagen, men har ikke hørt fra de enda.. Hvor har du fødeplass?

Formen min er egentlig veldig bra, så skal ikke klage for mye.. Er bare utrolig slitsomt og nervepirrende med denne ventinga! Tidligere gruet jeg meg ikke til fødselen, men nå begynner jeg å grue meg skikkelig for hver dag som går.. Er så redd jeg skal få en gigant-baby.. Men må prøve å tenke positivt :) Er førstegangsfødende, så aner heller ikke hva jeg går til..

Selv har jeg ingen tegn på fødsel i sikte.. Har ikke merket en eneste kynne i svangerskapet, ser etter denne berømte blodproppen (men ingen tegn til den heller), har kun hatt bittelitt mensmurringer et par kvelden.. Hmm,,

Skrevet

9 dager på overtid.. Skal på overtidskontroll til tirsdag, da er jeg 14 dager over.

Skrevet

1 HEL dag på overtid her. Skal føde på Lillehammer og der setter de i gang på dag 10. Så det er jo maks 9 dager igjen :) Jordmor strippa i går og trodde det ble fødsel i helga, var helt moden, hodet laaangt ned, utflata livmorhals og 1 cm åpning. Håpe håpe :D

Skrevet

Hei, da er jeg ferdig med overtidskontroll for denne gang, har fått ny time på onsdag.

Jeg er ikke moden i det hele tatt, men babyen har det bra og da gjorde de ingenting.

Ville helst at kroppen ordnet opp selv.

Babyen er stor, men ikke farlig stor...så nå er jeg beroliget.

4200gram er han estimert til å være.

Grunnen til at jeg hadda så tidlig overtidskontroll er for at jeg er overvektig.

Hvordan går det med dere andre...?

Skrevet

Ikke noe nytt her i gården.

Skal til jordmor på mandag og hvis ingen ting har skjedd til da skulle hun ringe kk og få meg inn på sjekk der. Spriket mellom min egen termin og ul termin begynner å bli litt stort nå når jeg har passert termindato og hun likte dette like lite som meg.

Blir nok ikke satt i gang med det første uansett, men er greit å få sjekket om bebisen har det bra i hvert fall!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...