hæppi;) Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Lurer på å kjøpe en, men aner ikke hvor jeg skal begynne. Noen som kan anbefale en? Helst en som man kan høre hjertelyden så tidlig som mulig...
Bare blåbær Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har ingen erfaring med doppler.. Og jeg er veldig skeptisk til de også. Tror en kan bli veldig stressa over å ha en slik en. Lete og lete, og så finner en ikke hjertelyd. Blir så superstressa. Så plutselig å finne hjertelyden, og hjertefrekvensen er for lav ift det den skal være osv osv.. Kanskje en finner sin egen hjertefrekvens, og tror det er babyen... ( sevfølgelig kan det bare være positivt også, men ser det er mange som selger de etter å ha brukt de bare en- 2 ganger) jeg skal ikke være så negativ altså, tenkte det samme som deg for en stund siden jeg. hadde så lyst til å kjøpe en bare for å få bekrefta at det var en liten spire i magen min.. jeg vil heller anbefale deg å heller betale selv for en tidlig ul, istede for å kjøpe en slik doppler. På ul får en vite mere, og det av profesjonelle. Samtidig får en se den lille i magen. Jeg har ikke vært på tidlig ul jeg, men vurderer å dra på det i uke 12. Har så lyst til å se at jeg virkelig er gravid liksom... hehe Uansett, dette var bare mine tanker om dette. Det viktigste er uansett og kose seg med graviditeten!!!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Litt enig med det babybell sier, men man må selv se hvor sterk man er med tanke på resultatet man får / ikke får. Jeg personlig var/er så klar over at hjerterytme varierer og at man til tider ikke alltid finner den etc. at jeg syntes dette bare var morsomt. Brukte den i forrige svangerskap og bruker den nå. Især er det moro for barnefar, og virkelig hjemme i stuen få høre hjertelyd. Så det der må du nesten bare vurdere. Jeg angrer ikke et sekund på min. Besteforeldre fikk høre etc. var så staaas atte Jeg kjøpte min på www.babywatcher.no (tror jeg) og er kjempefornøyd. Første gang prøvde jeg i uke 11 og fant en stabil og fin lyd på 147, denne gangen fant jeg hjerterytme allerede i uke 9+5, da var den noe høyere. Moro moro, min erfaring.
hæppi;) Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2009 Hmmmm, nå fikk jeg noe å tenke på. Tror ærlig talt jeg ville bli ganske stressa ja. Men mitt ønske var bare å høre liv der inne; ikke å telle hvor mange hjerteslag osv. Får tenke litt på det...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Jeg ville personlig IKKE kjøpt en sånn. Tanken er god men tror bare det blir ekstra stress. Jeg har ikke hørt fosterlyd før uke 16 i begge mine svangerskap. Jordmor har ikke villet gjort det før da fordi det er så vanskelig å finne den. Og så skal man selv begynne å lete etter den??? Jeg hadde hvertfall blitt frynsete av det!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 27. mars 2009 #6 Skrevet 27. mars 2009 Det kommer som sagt veldig an på hvordan personene som kjøper er, jeg har hatt 0 problemer med det, også de gangene jeg ikke fant lyden. Men jeg har funnet de rimelig enkelt alle gangene så det har ikke vært noe problem. Opp til hver enkelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå