Gå til innhold

Mistet rett til foreldrepenger pga barn født for tidlig, flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ulønnet permisjon et halvår etter at jeg fikk førstemann. Jeg begynte å ta vakter igjeni april i fjor, men jobbet ikke full stilling før fra midten av august. Fikk telefon i dag at siden jeg fødte for tidlig (nesten 4 uker) manglet jeg 10 dager for å ha rett til foreldrepenger. Hadde jeg født på termin (4.febr) ville jeg hatt rett. Nå ender jeg altså opp med å få bare engangsstønaden på 35000 + at jeg må tilbakebetale tre månedslønner som jeg allerede har fått utbetalt. Er dette virkelig riktig? Er jo krise for oss siden vi bygger hus. Flere som har fått seg det sjokket som har født for tidlig her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde jeg endte i samme situasjon. Hadde også ulønnet perm noen mnd og så fødte jeg 16 uker for tidlig. Hadde ikke rukket å jobbe mer enn 5 mnd av de siste 10. Det som reddet meg, var at jeg fikk pleiepenger pga premature babyer på sykehuset og permisjonen startet ikke før jeg kom hjem. Dersom du kan få en sykemelding for de 10 dagene, vil de telle som arbeid, og du har nok opptjeningstid til å få foreldrepenger.

Lykke til, håper ikke nav ødelegger "hele livet" ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...