UnePune äntligen hemma! Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Største på 4,5 fikk lov til å leke ute aleine i dag...men da jeg så han hadde klatra opp i stillasjene til snekkern på utsida her var det nok(før det rota de rundt i noe søppel som de kasta rundt)! Tok han inn og sendte hjem lekekameraten...blei ganske sint. Mulig jeg er for streng, men....vanskelig det her! Men når er de egentlig store nok? Kommer jeg noen gang til å stole på han aleine ute? Han stakk jo ikke av...men gjør liksom sånne tulleting hele tida. Blir sprø =P Det er forresten ganske så barnevennlig på utsida her, og flere på hans alder leker ute aleine...
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Nabogutten er ute hele dagen (syns jeg), og det har han vært siden vi flytta inn her for 2 år siden, han er 5 år nå.. Jentungen vår på 4 får lov å være ute alene, ho gjør ikke noe faenskap (enda) og jeg hører ho hele tida (skravla går...)...
År og dag Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Min eldste er også 4,5 år, og har vært veldig lite ute alene. Har prøvd med litt tilvenning, men her er det mammaen som ikke får ro og bare må ut å glane etter han hele tiden. Han har ikke funnet på noe tøys til nå. Og vi bor barnevennlig til i boligfelt og lite trafikk, og en jevngammel nabogutt har vært ute alene siste året, men han har en storesøster på 7 år og være sammen med. Kanskje jeg er litt hysterisk? Til sommeren blir han 5 år, da må han vel kunne være mer alene ute.
Mrs. Bouquet Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Kommer ann på modenhet til barnet og hvordan en bor. Her er det vel ingen fra 4 år og oppover som har tilsyn når dem er ute. Tenker jeg kan sende jenta mi ut for å leke i hagen alene om ett års tid ( er 2 år og 2 mnd. nå).
camilla^ Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 De har fått lov til å være ute alene i to års tid nå. Eller det er så lenge vi har bodd her. Da var minsta 2 år og hun største 4 år. De vet hvor de får lov til å være og jeg kan se de fra vinduene. Har som oftes døra åpen slik at jeg hører de. Skravla går konstant og blir det stille går jeg ut for å sjekke. Nå er de 6 og 4 år, nå får de gå til noen naboer. Har tlf nr til de, slik at vi sender mld når de gå tilhverandre. Så har vi litt kontroll. Veldig barnevennlig her.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2009 Hmm...ja, jeg trur jeg er litt hønemor på det området, men klarer heller ikke å slappe av helt. Og når jeg ser han gjør ting han ikke får lov til begynner jeg jo å lure på hvilke andre ting han kan finne på. Samtidig så hadde han vel gjort disse tingene om han var 6 år også =P Blir lettere til sommeren, når jeg stort sett er på verandaen selv hele dagen...trur rett og slett jeg må drøye det til da.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Vi har i det siste latt eldste jenta vår på 4.5 (blir 5 i mai) lov til å gå ut alene. Hun får da lov til å gå på besøk til venninnen som bor i et hus i gaten nedenfor. Vi kan se huset fra vårt hus, og hun går igjennom hagen til naboen - slik at vi ser henne hele tiden. Dersom venninnen ikke er hjemme må hun komme hjem med èn gang. Dersom de vil ut og leke, kan de det, rundt venninnens hus, eller på lekeplassen som er rett utenfor vårt hus, men de må komme hjem og fortelle oss det først. Også vi bor veldig barnevennlig til, i et boligfelt ute på "landet". Men ikke for det, det er ikke trafikk som bekymrer meg, men pedofile som kan være hvorsomhelst. Vi har derfor begynt å ta opp innimellom at ikke alle mennesker er like snille, og at hun derfor ALDRI må være med folk hun ikke kjenner. Så er det jo sånn at de vi kjenner kan også ha skjult agenda, men helt hysterisk kan man heller ikke bli. Uansett - en plass må man jo begynne - men lett er det ikke. Forøvrig så har tidene forandret seg mye. Jeg sprang ute fra jeg var ca 2 år, og da valset jeg stort sett hvor jeg ville i nabolaget. Fikk sikkert bare være på lekeplassen, men så stakk jeg av hele tiden:-) - og det gikk tross alt ganske bra med meg og mine barndomsvenner også. Men vår datter på nå 2,5 år får vente ett år eller to til. Kanskje hun får være alene ute neste år sammen med søsteren - vi får se...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2009 Ja, jeg føler jeg må presse meg til å begynne litt. Vil ikke være en slik mamma som er overhysterisk og få sånne inne-unger =P
mai mammaen til to Skrevet 26. mars 2009 #10 Skrevet 26. mars 2009 jeg tenker at snuppa kan få være litt utenfor alene nå til sommeren. men kommer til å sjekke henne hele tiden. hehe.. hun blir snart tre år. vi bor veldig barnevennlig til. ingen biler. og lekeplassen er rett utenfor kjøkkenvinduet... så kan jo se henne heletiden...
erteposen + 4 Skrevet 26. mars 2009 #11 Skrevet 26. mars 2009 Våre har lekt ute alene fra ca 4 år, og her er det ikke spesielt barnevennlig.
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #12 Skrevet 26. mars 2009 Hehe..skolealder. Jeg er hysterisk hønemor...og vet at disse småtrolla kan finne på alt tenkelig. Lar ungene leke ute mens jeg fikser bedd og gjør forskjellige i hagen, så er jeg der og holder et øye med dem, men blander meg kun inn hvis de sloss eller driver med risikoaktiviteter som må gå galt.
Raych Skrevet 26. mars 2009 #13 Skrevet 26. mars 2009 Kommer helt an på hvor dere bor, og hvor modent barnet er:) Jenta vår på 4.5 har vært alene ute i hagen fra hun var omtrent 3 år. Hun holder seg på plenen, og vi har vinduene åpne slik at vi hører henne. Hun kommer og vinker til oss hele tiden, hehe, men hun synes nok det er mer moro når vi er ute sammen med henne. Hun er ikke ute masse alene. Kanksje litt før vi andre kommer ut, eller en liten tur på ettermiddagen. Hun finner ikke på noe tull, men vi sjekker med jevne mellomrom uansett.
simba>>>3gutter Skrevet 26. mars 2009 #14 Skrevet 26. mars 2009 Kommer vel ann på, junior var ute alene litt i fjor sommer var da tre, men nå vil han ikke være ute alene. Synes det er kjedelig, men leker en del sammen med nabobarna er er fra fire til ti, og da finner de på mye rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå