Gå til innhold

Bachelor i økonomi og administrasjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt bachelor i økonomi og administrasjon?

Er det mye obligatoriske forelesninger?

Kan man velge valgfag sånn at man får de fagene man trenger for å søke autorisasjon som regnskapsfører?

Kan man evnt. ta de fagene på alle skolene som tilbyr dette studiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Det er ikke mye obligatorisk undervisning, men anbefaler virkelig ikke å lese seg opp hjemme, her bør man virkelig få med seg undervisningen om man vil bestå eksamen... Men som sagt, ikke obligatorisk, det forventes at man tar ansvaret selv med å få med seg viktig lærdom.

Snakk med en studieveileder, eksempelvis på BI der jeg gikk (de er lette å få kontakt med), så får du vite om du får autorisasjon som regnskapsfører, husker ikke helt dette selv da jeg gikk ei annen linje.. og jobber med noe annet enn akkurat regnskap.

Mulig det er revisorstudiet du tenker på her.

Skrevet

Hei!

Takk for svar :)

Har ikke tenkt å bare sitte hjemme å late meg,var ikke derfor jeg spurte om obligatorisk undervisning, men hender jo ungen min er syk, så jeg må være hjemme, og det kan jo gå litt dårlig vis det hadde vært et studie med veldig mye obligatorisk oppmøte.

Jeg tenker ikke på revisorstudie nei, jeg har en venninne som gikk på høyskolen i finnmark, hun tok bachelor i økonomi og administrasjon med spesialisering innen regnskap sånn at hun har de fagene hun trenger for å søke autorisasjon..Dette er noen år siden så jeg vet ikke om det fortsatt er mulig..Og dessuten har jeg ikke tenkt til å flytte til finnmark, derfor lurte jeg på om det var mulig å velge den spesialiseringen ved alle høyskoler.. :)

BI blir nok i dyreste laget for meg..

HI

Skrevet

Vi anbefale deg å ta Bachelor i revisjon i stedet for. Da får du alle de fagene du trenger for å bli autrisert regnskapsfører, men du kan også jobbe som revisor og bli registrert revisor.

Revisorer er veldig ettertraktet i dag, og det er en god utdannelse! Du kan også bygge på den for å ta Master innen økonomi også.

Skrevet

Må man ha bygget opp studiekompetanse til dette da?

Skrevet

Er ikke revisjon veldig vanskelig?

HI

Skrevet

Til anonym 14.57Man må ha studiekompetanse eller realkompetanse til alle høyskolestudier..

Studiekompetanse har jeg så det er ikke noe problem..

HI

Skrevet

Ingen her som vet om man få de fagene man trenger for å søke autorisasjon på en bachelorgrad i økonomi og administrasjon??

Skrevet

Hei.

Jeg holder på med bachelor i økonomi og administrasjon nå.

På en del høgskoler kan du få spesialisering i regnskap som gjør at du kan bli autorisert regnskapsfører.

Sjekk hjemmesidene til den høgskolen du tenker å gå.

Studiekompentanse er nok ja.

I mitt studie har det ikke vært obligatoriske forelesninger, men er selvsagt fordel å møte på mest mulig.

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar:)

Jeg har tenkt å studere på høyskolen i hedmark, siden det er den som ligger nærmest..

Inne på nettsidene står det ikke noe spesielt om det..

Men det står at man kan fordype seg i diverse emner gjennom valgemner 2 og 3 år.. Der står det jo blant annet regnskap og revisjon..Så det vil kanskje bety at det er mulig der? :)

HI

Skrevet

Det er jo ikke så mye vanskeligere med revisjon enn regnskap da. Det går jo veldig ut på det samme. Jeg skulle ta bachelor i øk og adm, men det ble revisjon, og angrer ikke et sekund. Fikk veldig mange jobbmuligheter, både innen revisjon og regnskap. Har prøvd litt av begge deler, og revisjon er mest spennende. Ikke så moro å sitte å punche inn bilag på en datamaskin, noe man gjør veldig mye som regnskapsfører...

Skrevet

Jeg bor på bygda, og her er det kun et revisjonsfirma og to regnskapskontor, så jeg er redd jobbmulighetene er litt begrenset.. Derfor tenker jeg at jeg kanskje har litt mere muligheter vis jeg har bacheloren i økonomi og administrasjon med de fagene som gir grunnlag for autorisasjon..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...