Gå til innhold

Er det noen vernepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør en vernepleier, hvor kan man få jobb, hva er gjennomsnittslønnen, hvor lett er det å få jobb, hva er internasjonal titel og kan jobbe som vpl i utlandet?

Takker for svar :D.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke linken fungerer.

men bare gå inn på jobbfeber.no og velg vernepleier under yrke. så kommer det opp:)

Skrevet

en vernepleier har en startlønn på ca 310-312 000 i året. Man er miljøterapeut. Man kan jobbe med myye forskjellig og tjener kanskje 50 000 kr mer i året om man jobber turnus..

Skrevet

Hvor i Oslo kan man studere til vpl. Er det like lett som sykepl å få jobb? Hvordan ser en typisk arb.dag ut?

Skrevet

Det nn 13:49 skriver er feil. Man kan jobbe som miljøterapeut, men man er fortsatt vernepleier og jobber som det. Startlønnen er lavere (husker ikke nøyaktig tall) og tillegg for turnus utgjør også mye mindre.

Skrevet

Jeg er vernepleier og i oslo/akershus området søker mann seg inn på høgskolen i akershus. da kan man enten gå på Kjeller ved Lillestrøm eller Fornebu. Det er veldig mange jobbmuligheter. Man kan jobbe omtrent overalt inne helsevesenet, i barnehager, fengsel, skole osv. Startlønne i Oslo varierer veldig bra bydel til bydel, men ligger nå i ca lønnstrinn 30, sjekk på oslo kommune sine hjemmesider. der finner du lønnstrinn oversikt.

Det er ikke vanskelig å få jobb som v.pleier. det er mangel overalt. Tror nok det er lettere enn sykepl.

Jeg jobber turnus, med jobb hver 4. helg. ca 2 kveldsvakter i uka, resten dag. jeg jobber 100 %

Hilsen stolt vernepleier

Skrevet

Internasjonal tittel er forresten psyciatric nurse, og man kan få jobb i utlandet, men de har ikke heelt den utdannelsen vi har, så da må du forklare i en søknad hvilke kvalifikasjoner denne utdannelsen har gitt deg.