Gå til innhold

Er det noen vernepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør en vernepleier, hvor kan man få jobb, hva er gjennomsnittslønnen, hvor lett er det å få jobb, hva er internasjonal titel og kan jobbe som vpl i utlandet?

Takker for svar :D.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke linken fungerer.

men bare gå inn på jobbfeber.no og velg vernepleier under yrke. så kommer det opp:)

Skrevet

en vernepleier har en startlønn på ca 310-312 000 i året. Man er miljøterapeut. Man kan jobbe med myye forskjellig og tjener kanskje 50 000 kr mer i året om man jobber turnus..

Skrevet

Hvor i Oslo kan man studere til vpl. Er det like lett som sykepl å få jobb? Hvordan ser en typisk arb.dag ut?

Skrevet

Det nn 13:49 skriver er feil. Man kan jobbe som miljøterapeut, men man er fortsatt vernepleier og jobber som det. Startlønnen er lavere (husker ikke nøyaktig tall) og tillegg for turnus utgjør også mye mindre.

Skrevet

Jeg er vernepleier og i oslo/akershus området søker mann seg inn på høgskolen i akershus. da kan man enten gå på Kjeller ved Lillestrøm eller Fornebu. Det er veldig mange jobbmuligheter. Man kan jobbe omtrent overalt inne helsevesenet, i barnehager, fengsel, skole osv. Startlønne i Oslo varierer veldig bra bydel til bydel, men ligger nå i ca lønnstrinn 30, sjekk på oslo kommune sine hjemmesider. der finner du lønnstrinn oversikt.

Det er ikke vanskelig å få jobb som v.pleier. det er mangel overalt. Tror nok det er lettere enn sykepl.

Jeg jobber turnus, med jobb hver 4. helg. ca 2 kveldsvakter i uka, resten dag. jeg jobber 100 %

Hilsen stolt vernepleier

Skrevet

Internasjonal tittel er forresten psyciatric nurse, og man kan få jobb i utlandet, men de har ikke heelt den utdannelsen vi har, så da må du forklare i en søknad hvilke kvalifikasjoner denne utdannelsen har gitt deg.

Her er startlønn 320 000 kr. Kan jobbe overalt som flere sier, men det er enda en liten forskjell som henger igjen og det er at vi setter ikke intravenøst og får derfor litt problemer med å arbeide på et somatisk sykehus.. da må vi løpe etter en sykepleier for å komme til vår avdeling for å sette veneflon i tide og utide nær sagt.. litt dumt.. Og på psykiatrisk akuttavdelinger er de fleste stillinger forbeholdt sykepleiere av samme grunn, ellers kan du velge og vrake!

Skrevet

Er det 3 års utdanning? Uff, jeg vet ikke hva jeg skal velge av vernepleier-, miljøterapeut-, sosionom-, sykepleier-, lærer (1-7 kl)-, førskollærerutdanning. Og hvis jeg vil jobbe med barn, f eks i barnevernet e.l., hvilken utdanning skal man da ta? Jeg ønsker i hovedsak å jobbe med barn!

Skrevet

Hva med barnevernspedagog? Jeg er ferdig nå til våren, og har allerede fått jobb innen det private. Startlønn 350 000.

Skrevet

skal du studere på heltid er det tre år, 4 år hvis deltid. Det er forresten ingen utdannelse som heter miljøterapeut, det er kun en stillingstittel.. Både sosionomer, vpl og barnevernspedagoder kan få en stilling som heter miljøterapeut. Kan jobbe i barnevernet som vpl, men også som sosionom og selvsagt barnevernspedagog. Vpl har mer valgmuligheter iforhold til jobb enn disse da..

Stolt vpl

Skrevet

Jeg er utdannet hjelpepleier og har blitt tatt opp til sykepleierstudiet, men er det samme opptakskrav til vernepleieutdanningen?

Skrevet

ang det med veneflon og blodprøver så har det nettopp kommet en lov som gjør at vernepleiere kan bli lært opp til å gjøre de to tingene også.

husker ikke helt hvilken lov.

men han som har oversikt over alle lovene på skolen informerte oss om dette for litt siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...