mammapusen Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Hadde termin fredag 13.mars. Natt til tirsdag 17.mars begynte jeg å kjenne at noe var på gang. Ble liggende våken fra kl.05.00, sto opp kl.06.00 og sa til mannen at det ble ikke jobb på ham i dag! Jeg tok det helt med ro og tenkte at vi hadde god tid, for riene var ikke så vonde. Kl.07.00 snakket jeg med moren min for å si at hun kanskje måtte hente eldstejenta i barnehagen, og i løpet av samtalen hadde jeg 3 rier på 5 min!! Da tenkte jeg at det kanskje gikk litt fort likevel, men mente vi hadde mer enn nok tid til å levere dattera vår i barnehagen når den åpnet halv åtte. Nå begynte mannen min å bli LITT stresset. Jeg er ganske så avslappet og tar ting heeelt med ro:-) De kjørte bort til barnehagen kl 07.25, og da fikk jeg klar bskjed om å ringe føden og stå klar i døra når han kom tilbake (barnehagen er 500m fra huset vårt). Så kjørte vi, var på sykehuset kl.08.00 og da kom riene temmelig tett! Rett inn på fødestua, jordmor sjekket meg og jeg hadde 7cm! Jippi!!!! 08.30 begynte det å bli ganske intenst, og kl.08.50 sjekket jordmor meg igjen og da hadde jeg bare en liten kant igjen, men hodet sto litt langt oppe i bekkenet. Hun sa jeg bare kunne begynne å presse litt, og plutselig gikk det fort. Da jeg fikk første pressrie begynte de å ordne senga sånn at jeg kunne få håndtak å holde i og støtter til beina. MEN, de passet ikke! Jeg nådde ikke ned til håndtakene og rakk ikke skikkelig ned til beinstøttene heller. Så der lå jeg med pressrier og ingen steder å ha hverken armer eller bein! Det var grusomt 1-2 min, men så fikk jeg litt tak og på tredje pressrie kom plutselig hele ungen ut på en gang!! Frida ble født kl.08.58. Det var en snodig følelse å kjenne hvordan hele jenta bare gled ut! Trengte ikke sy, hadde ingen bedøvelse og klippet navlestrenga selv! Egentlig bare den siste halvtimen som var veldig vond, og da spesielt de siste 10-15 min. Lille frøkna var 2900g, 47 cm og ho.34cm. Jordmor spurte meg etterpå om jeg hadde merket om vannet gikk, det hadde jeg ikke, og hun hadde heller ikke sett noe vann! Så hvor vannet ble av aner jeg ikke. det må ha vært ganske tørt i magen og det er nok også grunnen til at jenta har vært ganske tørr i huden etter fødselen. Hun hadde litt gulsott og fikk ikke i seg mat de første 2 dagene, hun bare sov, men så snudde det natt til fredag og da fikk vi reise hjem på fredagen. Så nå bare koser vi oss! Hun er kjempesnill, spiser godt og sover mesteparten av tida! Takk for meg og lykke til alle sammen!
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 for en utrolig hyggelig fødselsopplevelse! håper inderlig det går like greit med meg! Gratulerer så masse -. håper du nyter hvert minutt!
Liljekonvall<3 Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Gratulerer så masse med den lille jenta! Deilig å lese sånne fødselshistorier også! =) Kos dere masse hjemme i finværet!
shot Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Det var en koselig fødselshistorie Gratulerer så mye og nyt tiden fremover. Gleder meg til det blir vår tur i juni
mammapusen Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2009 Tusen takk alle sammen! Vi storkoser oss:-)
mai^prinsessa Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Gratulerer.. Og- nydelkig navn dere har valgt (vi skal ha det samme)
Annabeth Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Så fantastisk!!!!! Må være ufattelig deilig å ha det overstått! Imponerende at man kan være så avslappet som det virker som du var:-) Gratulerer!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå