Ksenia & Anjem Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Vi har hatt minstemann i en privat familie barnehage med 3 andre barn siden han var 9 mnd gammel. Har gått kjempefint. Synes litt mindre barn har godt av litt mere intime barnehager
Gjest Gul stjerne Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Jeg føler meg veldig heldig som har fått plass i kommunal barnehage. Den er intektsregulert, har lang åpningstid(0745 - 1645), og virker veldig ordentlig. Fikk først plass i privat, den var åpen fra 0900 - 1600, noen som blir veldig vanskelig om man for eksempel er enslig forsørger. Jeg har veldig godt inntrykk at den kommunale han lille går i, i forhold til den private han var en kort stund i. Jeg hadde søkt de kommunale med høy prioritet, men blitt glad om jeg fikk plass overhodet.
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Har hatt kommunal base-barnehage til småen og både han og vi stortrives med den løsningen. Startet da han rundet året.
Mor&barn Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Her går klumpen i privat barnehage. Åpningstider fra 6.30 til 17.30. Han er halvannet og storkoser seg Ingenting negativt å si Ikke prøvd kommunal da men
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Har prøvd to private barnehager og har vært fornøyd med begge. Det har vært lange åpningstider på begge 0645-1700 som gir god fleksibilitet, og aktivitetstilbudet til ungene er også bra. Det som jeg synes er enda viktigere for vår del, er at barna ikke ble kastet ut da vi flyttet ut av kommunen. Er klar over at det ikke gjelder alle. Men dersom man bor på en plass man vet man ikke kommer til å være på i løpet av hele småbarnsperioden - så ha det i bakhodet. Dersom man flytter ut av kommunen, slik vi gjorde, vil man vanligvis miste barnehageplassen i kommunale barnehager. Og da minster man plassen når det halvåret man flytter i er omme. Altså, flytter man i november, mister man plassen 1. januar. Dette er ikke policy i private barnehager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå