Gå til innhold

islamsk fødsel - vært gjennom d før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min mann er muslimer og vil ha fødsel på islamsk vis. dvs. at idet barnet kommer ut må det være stille sånn at det første barnet hører er at min mann hvisker en sure fra koranen inn i øret hans/hennes. noen som har hatt en sånn fødsel før? burde d være noe problem å få til dette? og dere som vet hvordan dere vil ha deres fødsel, bestiller man ønskefødselen dagen man føder eller hvordan gjør man det? evt. på omvisning? begynner å nærme seg nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke ut som noe som vil være veldig vanskelig å få til med littebitt velvilje fra personalet, medmindre det er komplikasjoner. Ta kontakt nå, du.

Skrevet

Det pleier være stille ved fødsler,med mindre du hyler og skriker da.

Skrevet

SÅ lenge han ikke skal stå "i åpningen" og viske med det samme hodet kommer ut,- så kan det bli vanskelig..Min barn hylte til og skrek med en gang hele kroppen var ute,- tviler på om noen hadde rukket og sakt "hei" i øret på de før det startet....

Men at ungen skriker teller kanskje ikke?? Eller var mine barn unormalt "kjappe" med skrikinga slik at det normalt er stille lenge nok til å "hilse på" eller lese til babyen før "bråket" bryter løs???

Skrevet

Jeg kjenner noen som har lest opp et koranvers til barna sine, men gjorde det nok med hoy stemme kjenner jeg ham rett ;-) Men uansett, de tok saanne detaljer med jordmora som skulle ta seg av foedselen for de ville lage saa mye styr ut av det.

Skrevet

det teller ikke når barnet skriker. men babyen blir vel lagt på brystet med en gang den kommer ut, hvis ikke det er komplikasjoner da...? for tror ikke min mann klarer å stå foran et blodig underliv og hviske i øret til den lille...

Skrevet

nei, vi vil heller ikke lage så stort styr ut av det. for tror ikke det er så mye å be om at folk tier stille da. er vel ikke nødvendig å si "her er babyen" "det ble en jente" osv... når han er ferdig kan jo folk snakke så mye de vil, og den veiinga og målinga kommer vel etterpå, ikke sant?

Skrevet

Det varier nok litt, saa det de jeg kjenner har avtalt med jordmor med sine barn er at pappan skal faa lov til aa holde barnet etter at det har kommet ut og legge det hos mammaen :-) Saa i stedet for at barnepleier holder og pappa klipper navlestreng har pappan holdt og jm klippet.

Skrevet

Jeg har hørt at det er islamsk skikk å ha sex rett etter fødselen, er dette riktig?

Skrevet

Det er islamsk skikk aa vente til renselsen er over ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...