Gå til innhold

Ha med storebror på ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til ultralydundersøkelse fredag før påske. Det er den vanlige rutinekontrollen, og jeg har ikke vært på UL tidligere. Vi har en times reise til sykehuset, og skal direkte videre på påskeferie. Vet ikke hvordan vi skal få det til uten å ta med fireåringen på undersøkelsen, men jeg vet ikke helt hva de vil mene om det på sykehuset. Noen som har fått negative reakjoner? Det er jo selvfølgelig en mulighet for at det er noe galt med fosteret, og i så fall er det kanskje ikke bra å ha med storebroren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo bare å ringe å høre om det går greit å ta han med.. Veit jo at hos noen står det på innkallingen at dei ikkje vil ha søsken med... Ring å hør du så får d nok vite:D

Skrevet

jeg hadde med jenta mi på 3 år, ingen som sa noe på det

Skrevet

Det står ingenting om det på innkallelsen, så det er vel best å ringe å spørre. Kan jo be jordmora advare oss litt dersom det viser seg at det er noe galt. i så fall kan mannen min gå ut med storebror mens jeg får høre hvordan det ligger an...

Skrevet

Jeg hadde med min egen lillebror, han er 7år og hadde veldig lyst å være med! Doktoren håndhilset på han da vi kom, å var kjempe flink til å forklare ting på en måte som appelerte til min lillebror og :) Det var nok en kjempe fin opplevelse for han, å mye å fortelle på skolen.

Skrevet

Da var han en stor gutt:)

Jeg ringte en gang om å ta med meg en på 2 år. De sa helst ikke fordi en kan bli forstyrret i arbeidet. Om far er med og tar barnet med ut om det ble bråk gikk det greit. Det er jo en del måling og konsentrasjonsarbeid for den som tar kontrollen, og jeg forstår at det er frustrerende for de som jobber.

Skrevet

Hei

Vi tenkte å ha med storesøster, men droppet det heldigvis. På UL fant jr noe hun først mente var avvik og jeg gikk rett i kjelleren. Us tok lang tid og jeg gråt masse. Mannen min var glad han kunne konsentrere seg om oss to og ikke tulla vår.

Nå viste det seg etter 3 ul undersøkelser at alt er bra, men vi skal aldri ha med søsken på UL.

Skrevet

Det er nok også av den grunn at de anbefaler at småsøsken ikke blir med inn. Men det er jo litt spesielt, siden det er lang reisevei, og dere skal på påskeferie.

Ta en telefon og spørr.

Vi gikk til ultralyd privat, og fikk med oss DVD hjem. Den satt ungene på 4,5 og 2 år og så på - de syntes begge det var stas. Faktisk tror jeg til og med 2 åringen skjønte at det var en baby hun så på.

Skrevet

Jeg og lillesøster var med mamma på UL da mamma hadde lillebror i magen. Vi var da 4 og 6 år. Var ikke noen som reagerte på det.

Skrevet

Vi har hatt med storebror (nå 19mnd) på tidlig ultralyd nr.2 og nå senest på vekstkontrollen. Grunnen til at han har vært med er fordi han har vært sjuk, men ingen lege/jordmor som har kommentertdet negativt.

Skrevet

Jeg ville aldri hatt med søsken på ul!

Vi opplevde selv å komme på ul i uke 18+3 og så bare en død baby (ul i uke 12 var helt normal). Hadde mer enn nok med oss selv og sjokket vårt. Storesøster satt på venterommet og skulle få komme inn hvis alt var bra, men det var det jo ikke. Måtte holde meg sterk fra jeg gikk ut fra rommet til vi kom hjem for ikke å skremme storesøster.

Ul er en medisinsk sjekk. Selv om det som regel går bra, så er det noen ganger det ikke går som planlagt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...