Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisinsk abort og spontan abort

Skrevet

Obs...

MA står for Missed Abortion

SA står for Spontan Abort

MA vil si at fosteret dør i livmoren uten at det kommer ut av seg selv, fødsel må settes igang eller man må opereres for å få det ut.

SA vil si at fosteret dør i livmoren og kommer ut av seg selv, kroppen støter det ut i form av blødninger.

Skrevet

MA er ikke en medisinsk abort. Det stemmer slik hun over meg sier:)

Skrevet

Her inne på forumet står ma for missed abortion og sa for spontanabort, men en kan komme over at ma betyr medisinsk abort andre steder...

Jeg hadde en ma, og en uke etter snakket jeg med noen på gyn pol. Jeg var ute på gata og ville ikke legge ut i det vide og brede i tilfelle noen overhørte meg, så jeg sa at jeg hadde hatt en ma og lurte på om noe var normalt i ettertid. Den blide damen ble med ett iskald, som om at jeg hadde sagt noe galt. "Jah, så du har hatt en medisinsk abort og..." "Nei" avbrøt jeg og fortalte at det var en "missed" jeg hadde hatt. Og da ble hunn varm og blid igjen og forklarte at ma betydde medisinsk abort hos de.

Intrykket jeg satt igjen med var at dersom jeg virkelig hadde tatt en abort selv, så hadde jeg ikke rett til å komme med bekymrede spørsmål... Hadde forventet at de var mer psofesjonelle! Og at de visste hva den generelle sjargongen blant folk gjerne er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...