Mama Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Etter ultralyd som var i februar, blei terminen min flytta fem dagar framover til 2 juli. Eg er veldig sikker på når babyen blei unnfanga, og føler meg litt snytt for enno fem dagar som eg må jobbe... Kjedelige greier, sjølv om det berre er fem dagar. Har en gutt som er født 21 juni, så hadde jo vore kjekt med to junibarn.
Neijasså... Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Se heller på det slik at du vinner fem dager med permisjon etter at barnet er født. ) Som oftest så stemmer ultralydterminen godt, så hvis du hadde beholdt opprinnelig termin men født 5 dager på overtid så ville du "spist" av dagene sammen med babyen. (OK, jeg vet at veldig få barn fødes akkurat på termin, da, men la oss anta litt). Ved at terminen flyttes 5 dager så vil du få disse dagene etter fødsel. Med begge mine så har jeg visst 100% sikkert når de ble unnfanget. Med første så ble ultralydterminen flyttet en uke tidligere i forhold til min termin, og jeg fødte en uke på overtid (men på min termin). Da fikk jeg en uke mindre med barnet enn jeg kunne ha fått hvis min termin hadde blitt opprettholdt. Med andre så ble terminen flyttet en uke senere enn min termin, da fødte jeg på UL-termin. Hadde min opprinnelige termin blitt opprettholdt ville jeg ha mistet en av de tre ukene før fødsel. Hm, mistet litt tråden her... Uansett, barnet kommer når det er klart uansett. ;o)
-flickan- Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 For å være ærlig ser jeg ikke problemet. Ungen kommer når den er klar, og et ønske om 2 junibarn bryr det seg nok fint lite om . Selv om du vet når befruktingen skjedde så kan egget ligge i "dvale" en stund før det fester seg. Jeg skjønner du er skuffet, og det er lov å få ut frustrasjon, men akkurat i dette tilfelle får du rett og slett ikke min sympati. Beklager, ikke meningen å støte deg.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 enig med hun over her. Egget kan ligge i dvale, og sæd cellene kan også ta seg en "pustepause" der inne før befruktningen skjer. så selv om du vet når du hade samleiet som førte til befruktning, så aner du ikke når du ble befruktet
klarfornr2 Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 De måler det jo ut i fra størrelse, så man får bare gå ut i fra det. Jeg har blitt flyttet fram begge gangene, og jeg vet også når unnfangelsen skjedde, så akkurat det syns jeg er rarere, men jeg tror jeg lager store unger, første var over 4500 når hun kom til, så mulig det kan ha noe å si allerede så tidlig
Lykke X 4 Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Dette med at egget ligger i dvale, er så vidt jeg vet ikke vitenskapelig bevist hos et menneske, det skjer hos dyr og planter. Vet om mange som har fått til svar hos både jordmødre og gynekologer om at dette med dvale er bare tull. Men googler du det finner du masse prat rundt på prøver/gravidforum om at dette kan skje, og nettforum er ikke akkurat det man bør lytte så veldig til. Jeg synes det er sykt at UL terminen blir trumpet igjennom nesten uansett hva mor sier. Mange får en UL termin som hvis den skulle være riktig, så har man fått en positiv graviditetstest før det i det hele tatt var mulig å teste positivt, eller at testen viser positivt før de har blitt gravide iflg. UL. Det provoserer meg, fordi det er stor risiko med å gå for lenge over terminen. Jeg har selv gått 9 dager over og født et barn på over 5 kg. Man hører om barn som dør fordi de går for lenge over terminen. Er selv satt tilbake 6 dager denne gangen, og det nekter jeg å være med på. Er så sikker på min egen termin, og hvis jeg blir tvunget til å følge UL terminen vil overtid først være 20 dager etter min egen termin! Det er for lenge å gå! Når det gjelder permisjon vet du vel at du kan ta ut permisjon inntil 12 uker før UL termin? Så det bestemmer du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå