£adybird Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Søstra mi har kjøpt seg hus (i dag). Å de gikk litt over hva de kunne egentlig, ca 40 000kr. Så mamma og pappa gir henne de 40 000kr så det får huset. Nå ringte mamma meg å fortalte det. Jeg ble jo kjempeglad for at de fikk huset. Mamma sier at siden hun fikk 40 000kr så skal vi å få Det er jo kjempefint. Ikke at jeg hadde forventet det. Hvorfor er ikka alle foreldre like rettferdige? Svigermor betalte innskuddet til leiligheten til sin datter mens sønnen (min samboer) ikke fikk noenting. Hun sa hun skulle betale studielånet hans, men trakk det senere tilbake fordi hun ikke hadde råd. Hun går heller å kjøper seg aksjer for 150 000kr... Jeg er bare så glad for at mine foreldre gjør hva de kan for å være rettferdige ovenfor sine barn. Å jeg håper jeg kan være lik dem når jeg blir voksen:) Hva skal jeg bruke de pengene til tro. Får jo igjen over 30 000kr på skatten å Kanskje man skulle spare de. Det hadde jo ikke vært så dumt...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 jeg er litt for å hjelpe barna sine etter behov, så hadde dere vært mine barn så hadde bare søster får 40 000 og ikke dere. men vi er 4 barn da, så det er umulig og hjelpe om alle skal få likt hele tiden
erteposen + 4 Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Vi er så mange søsken at de helt store gavene uteblir, men det som blir lånt ut eller gitt i spesielle situasjoner har mine foreldre full kontroll på. Jeg var ikke klar over det, men pappa sa en gang at jeg var den eneste som ikke fikk økonomisk støtte som student, og han tenkte at de pengene kunne jeg få når vi kjøpte bil. Min manns søster tror jeg fikk litt sjokk. Da vi, to studenter/deltidsarbeid med to barn, kjøpte leilighet fikk vi 150 000 i forskudd på arv av mine svigerforeldre som er gjeldfrie. Da min svigerinne og hennes mann skull kjøpe forventet de samme sum, side foreldrene har uttalt at de ikke gjør forskjell. Hun fikk 60 000 fordi faren hadde full kontroll på alt hun har lånt med foreldra og ikke betalt tilbake i 20 åra. Tror min mann alltid har synes det er litt rart at søsteren har fått så mye penger hjemme. Han selv er veldig stolt og spør aldri, men vi hadde igrunnen trodd at ferieturene eller alle sommerferiene hun var for sliten til å jobbe var et "lån". Svigerfar derimot behandler det som et lån.
M&K+Påsan <3 Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Det samme skjedde oss. Broren min handla nettopp hus, å fikk 200 000 av mamma, som en liten hjelp i starten. Di skal også bygge hybel, så det går til det og betale ned billånet. Men siden han fikk, fikk jeg også. Men di blir "låst" inne på en konto i noen år. Siden jeg bare er 18år. Ho betalte ned bilen min da, også fikk vi litt penger til å pusset opp huset jeg og samboeren min har. ( han eier ) Syns det er helt utrolig hvor fint det er når di er så rettferdige. jeg hadde heller ikke blitt skuffet om ikke jeg hadde fått, men setter utrolig pris på at di ikke vil forskjellsbehandle.
£adybird Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2009 Hjelpe det man hjelpe kan syns jeg. Jeg forventer ikke noe av dem, men vet at hvis jeg spør så får jeg. Det er en god trygghet. De har ikke dårlig råd å er så å si gjeldsfrie. Vet ikke om jeg kan hjelpe like mye som de, men skal prøve å hjelpe det jeg kan når den tid kommer.
Tøysetipp Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Ja, de var i hvert fall veldig snille som gav dere en så stor pengegave. Om det skal deles likt så synes jeg vel det var rett i det tilfellet. Det hadde vært noe annet om din søster stod i knipa med et lån, hadde dårlig økonomi etc. Moren min gav av sine siste kroner til oss, mens min far som sitter godt i det økonomisk aldri har sydd puter under armene på oss. De hadde hjulpet meg om jeg hadde trengt dèt, men det kommer nok aldri til å skje at jeg får noe uoppfordret, eller at jeg kommer til å spørre. Mine eks-svigerforeldre derimot gir meg stadig litt penger, fordi de andre barna får. De har kjøpt nye dekk til bilen min og betalt verkstedregning. Jeg liker sååå dårlig å ta i mot, men jeg vet de så inderlig ønsker å hjelpe til. Når det er sagt er det ikke for at jeg ikke har økonomi til det selv.
mayaya Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Mine foreldre hjalp meg med innskudd den gangen jeg kjøpte min første leilighet også, og da fikk min halvsøster halve beløpet til jul etterpå Tror ikke hun visste om at jeg hadde fått, hun ble iallefall veldig lykkelig. Og for henne var nok beløpet mer verdt enn hos meg nesten, siden min økonomi var bedre i utgangspunktet Synes foreldre godt kan være rettferdige så lenge de har muligheten for det! Uansett er vi enormt heldige som har foreldre som kan og vil hjelpe oss!!! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå