Gå til innhold

Hvor mange røyker

Anbefalte innlegg

Skrevet

under svangerskapet her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi virkelig komme inn på røyking nå igjen??

Så er det x antall som sier her at de røyker, også får andre ENDELIG mulighet til å nok en gang rakke ned på andre.

Men det er tydeligvis ikke så mye annet som engasjerer folk mer er inne enn røtking, vekt, og nå skatten...

Må si det er mangfold!

(og for de som ikke skjønte det, ja, jeg røyker... Og har hørt alle argumentene flere ganger..)

Kanskje dumt av meg å svare på denne greia her, men kunne desverre ikke dy meg. Så det er vel jeg som starter diskusjonen her, ironisk nok.. He he..

Skrevet

Røyker selv jeg :)

Ikke dermed sagt jeg er stolt av det nei..

Synes bare at alle er så flinke å slutter, og jeg går rundt og føler meg som den eneste som ikke har klart det.

Folk snakker bare ikke i åpenhet tror jeg.Derfor like greit å spørre på anonym forum ...

Legen og jordmor vet det ikke da ...Litt dårlig samvittighet for det,men klarer ikke å si det !!!

HI

Skrevet

Hei.Jeg kuttet ned fra 15 til 3 stk pr dag da jeg fant ut at jeg var gravid....Klarte ikke slutte helt:( så ble en frokost...middag...kveld....Men da jeg fikk tulla mi stoppet jeg helt opp....begynte med at jeg faktisk var for overveldet etter fødsel at jeg ikke tenkte på røyken før mange timer senere.....Men nå kommer den største forskjellen for meg........det var vanskelig å slutte å røyke under graviditeten pga man ikke ser det man skader foran seg...da er det "lettere" (missforstå meg rett)....å skyve skyldsfølelsen vekk...;Men da jeg hadde henne i armene ble alt så virkelig nært og jeg kunne ikke for alt i verden finne på å forgifte maten til vesla....Jeg så det liksom for meg hvis noen skulle puttet noe dritt i maten min liksom...veldig uhygenisk..........Barna er så små... uskyldige ..og rene at alt jeg tenkte på var at dette måtte jeg ikke skitne til eller skade eller utsette for "møkkete" mat........Så det løste seg egentlig selv....og på sykehuset er alt så rent osv at jeg fikk følelsen av å forpeste hele avdelingen hehe dersom jeg skulle finne på å ta meg en røyk....dessuten så har røyklukten holdt meg vekk fra det også.....det lukter så jævlig utenpå at jeg tør ikke tenke på hva det eventuelt måtte smake for de små:(......kjenner fler som klarte å slutte etter fødsel men ikke under graviditeten.....så det er håp:) lykke til

Skrevet

Kan jeg spørre hvordan morkaken så ut ? Fikk du noe "revs" pga den var missfarget eller ble det ikke kommentert/ funnet ut ?

Er så redd jeg skal bli oppdaget pga morkaken... Har jo ikke sagt noe.

FORDI jeg klarte faktisk å slutte i det jeg ble gravid og holdt opp i 2 mnd.Men så sprakk jeg i jula og har fortsatt etter det.Men max om dagen.

Nå føler jeg imidlertid så jævli dum at jeg tørr simpelthen ikke å si det.

Gruer meg til fødsel pga morkaken, og det er faktisk det eneste jeg gruer meg til.Ikke selve fødselen...

Skrevet

Så flott :-)

Jeg har fortalt det til både jordmor ( når jeg var på UL i uke 20) og legen vet om det. Men han spør faktisk aldri om hvordan akkurat det går..

Jeg har vel også litt dårlig samvittighet, men det er vel som anonym over her sier; at det blir "lettere" å se hva man gjør når man faktisk ser babyen foran deg.

Jeg hadde ingen problemer med å innrømme det, de vil nok finne det ut før eller senere uansett. Det synes visstnok på morkaka. (på de fleste i hvert fall..)

Skrevet

Jeg røyka bitte litt under svangerskapet..1-2 om dagen.. Og min morkake var kjempe fin og hjerteformet:-)

Skrevet

Men om de så ser det skal det vel ikke kommenteres ? Den taes vel bort med en gang den kommer ut ?

Skrevet

nope.. den løfta de opp og viste til oss.. :S fordi den var hjerteformet.. Den blir lagt i enm pose og veid før den kastes.

Skrevet

kan man bare fylle det inn i helsekortet selv at man røyker ... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...