BarnNr.4 :) Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Vi skal nå pusse opp kjelleren vår, og da skal vi begynne med å male og diverse... Så jeg lurer på hva maling kan jeg som er gravid bruke?? Vi har panel i gangen som vi må male og der må vi bruke oljemaling, men det kan ikke jeg som er gravid bruke.... Så er det noen som har tips om annen maling som er like god?
2flottebarn;) Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Tror ikke man trenger å bruke oljemaling på panel lenger, så fremt det ikker er malt med oljemaling fra før. Spør deg frem på malebutikken, de vet slikt. Men, etter hva jeg har hørt så er ikke selve malebevegelsen heller så bra for gravide. ville spurt lege/jordmor før jeg satte igang med så mye arbeid selv. Lykke til med oppussing!
dragonfly Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Hei. Jeg jobber med maling og alt med oppussing hver dag. (ikke nå da, 1 uke til termin) Du kan male med sense maling, den får du til alt du trenger å male, ellers kan du bruke vanntynnbar lady maling til alt av tre. Du kan også bruke Beckers maling, den finnes ikke i oljemaling og er super å bruke. Det er bare å male i vei. Lykke til.
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har malt masse mens jeg har vært gravid, alle soverommene, kjellern, vinduene i stua og kjøkkenet + en vegg i stua. I stua har vi panel, som jeg grunna og malte selv. Har brukt SENS malingen til Jotun overalt. De har både grunning og maling. Syns panelen i stua ble veldig fin! Men du får jo ikke samme harde overflate som du gjør med oljemaling. Det aller beste er vel å høre med en malingsbutikk. Det går jo også ann å kjøpe sånne masker som beskytter mot gassen fra oljemaling. Men det vil jo gasse en stund etter at malingen er ferdig påført, blir jo kanskje litt tungvindt å gå rundt med den heletiden
erteposen + 4 Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Sense panel/list kan du male med. Det er jo et ganske nytt produkt, sense kolleksjonen, og på jotun.no kan du lese mer om den. Jeg maler ikke uansett som gravid, i så fall skal luftingen være veldig god. Så lenge jeg har en mann som slipper unna oppussing stort sett hele året, så kan han male når jeg er gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå