Gå til innhold

12% større i uke 33/5,noen med erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd å fikk vite dette. Jordmor begynte da å prate om en ekstra ultralyd neste uke, for så å kanskje sette igang fødselen litt før, termin 12 mai. Nevnte at babyen hadde det best inni mors mage iallfall til uke 37, da var det på en måte hipp som happ om babyen var inni magen eller utenfor.. Ble kjempe spent, hadde å noe sukker i urin prøven, så skal på test i morgen... noen erfaring om denne testen?:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby er estimert til å være 12-18 % større på x antall UL fra uke 24, det har ikke vært snakk om å sette igang fødsel før uansett, først hvis det ble + 25-30 % var det snakk om evt igangsetting/keisersnitt. Noen babyer er jo bare litt større, og estimeringen er jo ikke bestandig helt til å stole på. Men det kan jo bli anderledes om det viser seg at du har svangerskapsdiabetes, regner med det er det de skal sjekke i morgen, jeg tok også den testen uten at de fant noe.

Ihvertfall, hvis det er glukosebelastning, så må du møte fastende for å ta blodsukker. Deretter drikker du en sukkerløsning, også tar de blodsukker 2 timer etterpå igjen, en må være i ro disse to timene (så ta med en bok!). Ut fra disse svarene kan en se om en har utviklet svangerskapsdiabetes. Lykke til :)

Skrevet

Hei .Takk for svar.

Babyen min har hele tiden hatt veldig store mål i forhold til normalen, å de siste ukene har han gått fra å liget 3 % -12 % .

Det kunne å spille inn hvor stor far var da han ble født sa legen til meg, han veide jo litt over 5 kg . Dette var legen på føden, hun sa også at det var mulig de ville sette igang meg hvis prosenten steg litt til.

Litt rart at det kan være såpass stor forskjell,men er vel en del ting som følger med i beregnelsene. Jeg tok jo en ptøve til hos jordmor i dag, som var helt sukker fri, så tror det kom mest ann på at jeg hadde drukket brus den forrige dagen , og spist et sånn sjokolade påskeegg hehe:-)

Lykke til du også, langt er du på vei? Fortsatt 18% ?

Skrevet

Så bra du hadde ny måling som var sukkerfri, og spennende om du blir satt igang. Når skal du på ny kontroll/UL?

Jeg har hatt +12 % fra uke 24, men kontroll i uke 34 viste 18 %. Skal på ny UL i neste uke, er veldig spent, håper det ikke blir en større og større baby. Jeg er i uke 35 nå. Vi har vel ganske lik termin da, snart kommer babyene våre :)

Skrevet

I forrige svnagerskap ble babyen i magen min målt til å være 12% større enn gjennomsnittet. Det var også i uke 33, om jeg ikke husker feil, og jeg ble sendt på vekstestimering fordi SF- målet mitt hadde vært svært høyt gjennom hele vsnagerskapet.

Det var ikke noe snakk om igangsetting eller noe sånt selv om han ble målt til å være 12% større - til meg sa jordmor på sykehuset at det vurderte de bare dersom babyen ble målt til å væer over 20% større enn gjennomsnittet.

Lille gutten min ble født fire dager etter termin, og veide 4400 gram - han var stor, men ikke kjempediger, liksom.

Skrevet

Vi var på UL for to dager siden, og da ble jenta i magen estimert til å veie mellom 3,7 og 4,0 kg (!) dvs 35 prosent over gjennomsnittet! Må si jeg fikk litt av et sjokk da jeg ikke har termin før 15.april (19 dager i dag). Skal tilbake på ul 6.april for å sjekke hvor mye hun har vokst. Avhengig av utfallet av denne blir det enten KS, igangsatt fødsel eller å vente litt til. Jeg kommer i alle fall ikke til å gå noe på overtid. Heldigvis! Synes selv dette høres helt utrolig ut. Så stor allerede, både pappaen og jeg var normale da vi ble født (3,5 og 3,2 kg). Jeg tar estimeringen med en klype salt, hørt at de ofte tar feil, men bra at de følger med!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...