Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18+2 og kjenner vedlig lite liv, har morkaka på baksiden så den er ikke noe problem.. Eneste jeg kjenner er små dulting og noen svake dunk og bobling... Men ikke ofte. Har en følelse av at alle her kjenner skikkelige spark ofte og utenpå også.... Er det noen som ikke kjenner liv? Jeg kjente sent liv sist sv.skap for da hadde jeg morkaka på fremsiden... Blir jo litt urolig.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner en del liv, men ikke sterke spark som kan kjennes utapå nei. Er 17+6, så vi er jo nesten likt, og jeg kjenner mest bobling, dytting og romstering. Kommer litt an på hvor jeg kjenner det - når buksa strammer får jeg beskjed bla. Sist kjente jeg ingenting før rundt uke 18/19, og hadde da livmora bak, så jeg tror ikke du trenger å være bekymret. Regner med det blir sterkere spark og mer regelmessig om noen uker;-)

Skrevet

Jeg har ennå ikke kjent noe liv, men jeg har heller ikke kommet så langt som deg. Jeg er nå i min 16 uke. Sist gang kjente jeg de første "boblene"/sparkene i uke 16, så jeg håper jeg kjenner noe snart. Blir straks litt mer virkelig at man er gravid når man kjenner liv.

I begynnelsen har jo babien så god plass, så det er vel ikke så lett å kjenne om den snur seg i rundt, eller sparker. Det er helt sikkert ikke noe å beymre seg for. Prøv å trykke litt på magen når du ligger, så kan det hende at du får et "svar" tilbake fra babien.

Hvordan er formen ellers da?

Skrevet

Jeg henger meg på de andre som har svart deg: Det er sikkert ikke noe grunn til bekymring. Det er veldig forskjellig når en begynner å kjenne liv. De dunkene du kjenner og boblingen er jo liv, så du kjenner jo at det er noen der inne. Hvis du er urolig, synes jeg du skal ringe til helsestasjonenen og snakke med jordmor, kanskje lettere å bli beroliget av fagfolk. Kanskje har hun tid til at du kan komme innom også, så får du bekreftet at det er liv der inne.

Jeg er i uke 18 og kjenner som deg noen svake dunk og dytt av og til, men ikke noe regelmessig. Sist jeg var gravid kjente jeg ikke liv før uke 22 eller noe sånt, og da hadde jeg også morkaka på baksiden.

Det er vel fra uke 28 at en skal kjenne liv hver dag.

Skrevet

Jeg er 17+3 og kjenner litt innimellom men ikke nodvendigvis saa ofte som jeg skulle ha onsket - og det er ganske svagt selvom det ikke er tvil om at det er babyen. Jeg mener ogsaa at jordmor sa det ikke er vanlig med regelmessig spark/daglig monster for oppimot begynnelsen av 3. trimester.

Ikke behov for bekjymring tror naa jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...