Meg og knoll&tott Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har en gutt på 8 år. Da han begynte på skolen fikk han kjapt en "bestevenn". De har vert masse masse med hverandre. Men no de siste mnd har min gutt bjynt å være med en annen som han kaller "bestevenn", selv om han mener at han andre og er bestevennen... Min pjokk har igrunn veldig mye venner, og her er ofte unger og spør etter han. Igår fortalte han at han "bestevenn1" ikke ville være med han lengre... Gutten min virka helt likegyldig. Virka ikke som om de hadde kranglet, fikk meg ikke til å mase heller... Har sett lite til "bestevenn1" de siste ukene, når jeg tenker etter... Dette er vel helt normalt, men får litt vond i meg... Er livredd for at ungene mine skal bli "venneløse" om dere skjønner... Har sikkert ikke noe å frykte, for både læreren og bhg i sin tid sier at han har en veldig empati for andre, og en populær lekekompis. Ble kanskje litt rotete, men det jeg ville frem til var: Er det ikke like viktig for gutter med "bestevenner" som for jenter??¨ Husker jo da jeg var liten, hvis jeg krangla med besteveninna mi, så var det jo verdens undergang...
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Jeg tror bestevenn-greia fungerer annerledes for gutter, de fleste gutter er i stand til å fungere med både flere (og endringer av) "bestevenner" og med større grupper av gangen, mens mange jenter er noen små katter (i verste betydning) på bestevenn-greia helt fra barnehagen, med utestenging og maktspill så intrikate at man kan spy. Tre gutter funker fint, tre jenter er et helvete, for å sette det på spissen.
erteposen + 4 Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Jeg er skrudd sammen som en mann når det kommer til bestevenner, og da jeg voks opp trengte jeg ingen fast bestevenninne. Jeg tror mange jenter trenger tryggheten i en bestevenninne, og at gutta knytter seg til flere og forventer mindre av sine kompiser. En er mer sammen som en gjeng.
Meg og knoll&tott Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2009 Ja, jenter er fan meg de verste trolla... Var ikke så grei av meg jeg heller da jeg var liten, men har fått ordnet opp med hun det gjelder. Rekner med det er normalt med gutta, men synes jo det er litt rart og. Man blir jo glad i vennene som nesten "bor her" til tider...
Meg og knoll&tott Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. mars 2009 Stemmer nok det:) Jeg hadde, og har ei som jeg vil kalle for besteveninne. Kun hun som jeg føler meg trygg på til å betro meg ting til (ja, bortsett fra sambo da). Guttevenner er MYE enklere å ha med å gjøre, helt til dem finner seg en sjalu kjæreste... Hm... Skal ikke være enkelt dette nei...
erteposen + 4 Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har alltid hatt flere gode venninner, og trakk meg raskt bort fra den som fikk et eieforhold til meg i form av bestevenninne. Guttevennner er enkle, men de har ofte en helt annen måte å stille opp på når noe skjer og sjalu damer er kjipt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå