Bella Swan Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har en liten en på snart 7 uker. Han sover nesten ikke i det hele tatt på dagtid, bare når jeg holder han. I går kjørte jeg en tur og han sovnet i bilsete, da vi kom hjem tok jeg han ikke ut av. Han sov ca 1 time. Er det greit innimelom? jeg er helt desperat, jeg får ikke gjort noen ting når han ikke vil sove. Han sover ikke i vognen en gang når den står i ro. Hvor lenge (mye) kan jeg la han sove i bilsete? eller burde han ikke det i det hele tatt?
Brillefint - Jadda! Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Min helsesøster sa at så lenge de sover, slapper de helt av i kroppen og dermed belastes ikke ryggen. Vi kjørte nylig hjemover med vår lille knopp, og da satt han fire timer i setet i strekk og sov. Helsesøstra visste hvor langt vi skulle kjøre, og hun sa at vi trengte ikke vekke på han for å strekke ut ryggen hvis han sov.
Canari Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Det er nok greit så lenge det ikke blir hver dag, nå som han er så liten. Kommer også litt an på bilsetet, noen kan legges ganske mye ned. Vi var hos kirpraktor, og bilturer på over en halvtime/time burde man være litt forsiktig med når de er veldig små, fikk vi vite.
trillemamma Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Du kan jo også gå til innkjøp av et elastisk sjal e.l. Da slipper du å ha han i bilsetet. Det må jo være enklere også. ??
Lillebror og stoerebror Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Hvis du har han i vogna og lagger han oppå en vogndyne og tar et sånn veldig mykt fleeceteppe rundt han og en sånn spilledåse mens du vugger rolig. En bekjent slet utrolig på dagtid men dette funka som bare det. Ikke sikkert det funker for deg da men hun var helt overrasket, plutselig sov han over en time og før sov han aldri omtrent.
megogdetretrolla Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Mini sov heller ikke på dagtid utenom når vi kjørte bil, trillet eller når jeg bar han. Kun når jeg bar han at han sov mer enn 40 min i strekk. Jeg ga helt opp til slutt, og kjøpte slynge slik at jeg bar han rundt mest mulig i løpet av dagen. Dette funket helt supert, jeg fikk gjort masse hjemme. Samtidig sov han og fikk den nærkontakten han ønsket. Anbefales virkelig! Eller så tror jeg ikke det gjør noe å la han sove i bilstolen i ny og ne... Og det går over, på et eller annet tidspunkt får du han nok til å sove videre når vogna stopper, bare ikke å gi opp:)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2018 #7 Skrevet 21. november 2018 Leste en artikkel på Side2.no i dag om bilsete (https://www.side2.no/foreldre/dette-kan-vaere-dodelig-for-babyen-din-4514625). Hvis man bærer barnet i bilstol utenfor bilen er det ekstra viktig med godt tilsyn (selvfølgelig ikke sette ned barnet i bilstol uten tilsyn!). Og selvfølgelig sikre barnet på riktig måte i bilsetet i bilen :-). (henviser til artikkelen). Anonymkode: 53e60...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå