Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Jenta vår på 14 mnd har gått til fysioterapeut siden hun ble født. Fordi hun hadde såkalte bananføtter. Nå er vi lei av profesjonalitet og vi er også usikre på hennes faglige kvalifikasjoner. 1. Det er annenhver og hver sin gang problemer med at hun ikke husker tid og sted. Hun holder til på 2 forskjellige steder og det har skjedd gjentatte ganger at vi står og venter på henne fordi hun har glemt hvor vi skal være. I går ventet vi i 30 min. Det er bare surr. Det har også skjedd at hun da ikke rekker å komme dit vi er og at vi må gjøre om avtalen og komme igjen dagen etter. Årsaken er, som hun sa i går, at det ikke er plass i avtaleboken til å skrive mer enn fødselsdato og navn og det er så upraktisk med større bok!!!! Så i steden skal det være et surr uten lite for pasientene hennes. Jeg har også vanskelig for å tro at man ikke får plass til å skrive en s for sykehjemmet eller en h for helsestasjon. 2. Hun er sjelden forberedt og spør ofte om hva vi snakket om sist. Hun husker ikke hva hun tok opp som SÅÅÅÅ viktig sist, hver gang er det noe nytt som er galt. Kom dit for innovervendte føtter, men plutselig har hun vært svak i ene siden, at hun gikk for tidlig slik at vi skulle stimulere til krabbing (gikk ordentlig når hun var 11 mnd), så skulle vi holde ene beinet hennes nede slik at hun ble tvunget til å reise seg på venstre bein - fordi begge bein skal brukes likt. (Sistnevnte lo bare legen på helsestasjon av). Det hadde hun forøvrig glemt på avtalen i går, så nå er problemet at hun vistnok er stiv i ryggen og ikke har flyt i gangen sin. Så nå skal vi legge henne på magen over en ball og hun hyler og vræler og synes ikke det er morsomt at mamma holder henne fast der. Ikke misforstå, for om hun har problemer med ryggen så skal hun absolutt få all hjelpen hun trenger. Men jeg føler på nåværende tidspunkt at jeg ikke kan stole på hennes faglige vurderinger. For de skifter fra gang til gang og det hele er bare ad hoc. Folk rundt også har også reagert på de tingene hun mener feiler datteren vår. Både det at hun skulle være svak i ene siden og at hun nå skal være stiv i ryggen. Hun har hele tiden vært tidlig ute motorisk og har ikke vist noen tegn til problemer med det motoriske eller hatt ubehag/vært sutrete på noe vis. Hun er i aktivitet hele dagen og er på ingen måte hemmet av å være stiv i ryggen som jeg kan se. Hun får tærne opp i munnen/nesa og legen på helsestasjon har ikke funnet noen avvik i ryggen på de ordinære kontrollene. Nå har jeg tenkt til å ringe helsestasjon og be om en annen fysioterapeut for å få en second opinion. Slik at jeg ikke påfører datteren min unødvendig ubehag/redsel ved å gjennomføre øvelsene som fysioen sier. Før jeg er sikker på at det er riktig. Jeg synes også det er respektløst å nesten aldri klare å overholde en avtale og bare surre og rote. Kjenner jeg gruer meg til å ringe, men mener at jeg skylder datteren min å sørge for at hun får den hjelpen hun trenger fra en faglig dyktig person. Slik at vi kan være sikre på at hun får hjelp for det hun trenger hjelp for.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Skulle jo stå at vi er lei av uprofesjonalitet :-)
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Alex har også fysio pga klumpføttene sine, og vi er meget bestemte på at vår fysioterapaut skal være faglig fink og ha erfaring. Og det har vi fått å Når barna må ha fysio er det kjempeviktig at det er en flink og faglig sterk fysioterapaut som jobber med barnet. Det kan være forskjellen mellom god og dårlig kvalitet i gange resten av livet. Jeg syns du skal få en vurdering av din datter av en annen fysioterapaut, gjerne en fra et godt sykehus som behandler klumpfotbarn, de er som regel meget drevene når det gjelder feilstillinger i føttene. Hvis du bor i nærheten av Oslo ville jeg anbefalt en tur innom riksen og bestille en time hos fysio der, bare for å få en vurdering. Jeg syns dere burde ta tak i dette, og få en annen fysioterapaut til å se på deres datter. Man skal ikke godta enhver person en får tildelt, man skal ha det beste for sitt barn:) Anbefaller Anita Hoddevik Dagsgard på riksen, hun er kjempeflink! lykke til:)
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 En annenparts vurdering er aldri aa forakte, jeg hadde helt klart gjort det. Ellers trenger egentlig ikke helsestasjonen henvise heller tror jeg. Vi fant selv en fysioterapaut med kommunal avtale og betalte vel noe saant som 150 kroner i egenandel.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Nå har jeg snakket med helsestasjon og forklart situasjonen. Hun forsto meg og sa at det ikke skulle være sånn. Hun informerer fysioterapeuten om at kontakten er avsluttet av oss. Ringte også til et fysikalsk institutt og fikk snakket med en hyggelig fyr. Vi skulle ringe tilbake i morgen for å få en time. Han kunne imidlertid si med en gang at dersom hun var tidlig ute motorisk er det ikke noe alvorlig galt med ryggen, så det trenkte vi ikke bekymre oss for. Puh! Da var det gjort. Hater å ta sånne telefoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå