Chrissie09 Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Har bedre kjemi med jordmor enn med fastlegen. Fastlegen gjør kun det han skal, men hører ikke på hva jeg sier. Forrige gang jeg var hos fastlegen spurte han hvordan det var, jeg sa jeg var fryktelig sliten (jobber 100%). Javel sa han og løp ut av kontoret før jeg fikk spurt om sykemelding, jeg fant veien ut selv...kan jo hende han var fryktelig opptatt denne dagen, men har på følelsen at det ofte er slik. Skal til jordmor i dag og tenkte høre med henne.
Ruska67 Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Nei, JM kan ikke sykemelde. Hun er avhengig av å ha en lege til å skrive ut sykemelding. Men; kanskje JM kan kontakte fastlegen for deg når det gjelder sykemelding? Spør om hun kan ta en vurdering av hva hun mener om sykemelding og om hun evt kan snakke med fastlegen. Det kan hende fastlegen ønsker en samtale med deg før han sykemelder, men dersom JM i alle fall kunne snakket med ham på forhånd ville det kanskje hjelpe?
tjorven- nr 3 Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 jordmor kan ikke gi sykemeldig, men hun kan be legen om å sykemelde deg! sist jeg var gravid fikk jeg ikke sykemelding hos legen da jeg hadde blødninger. Jordmor ble rasende og ringte rett til legen og ba han skrive ut 100 % sykemelding for 1 mnd!
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Nei, JM kan ikke sykmelde, men hun kan kontakte legen. Ellers kan hun søke om svangerskapspenger for deg dersom arbeidsplassen din ikke kan tilrettelegge godt nok. Selv har jeg 40% svangerskapspenger, jobber 60% pga muskelsmerter i rygg og bekken. Jobber i barnehage så det var vanskelig for arbeidsplassen min å tilrettelegge bedre. Du kan lese mer om ordningen på NAV's sider, og JM kan sikkert også en del om det. Bl.a får men feriepenger på svangerskapspenger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå