ღneneღ Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Hei! Vi skal snart ut å reise med vår lille på 2 mnd. Vi skal til storby. Vi lurer veldig på hvilke vogn vi skal ta med...om vi skal ta med bagvognen - som mini kommer til å ligge godt og trygtt oppi, men som er litt tyngre og vanskeligere å frakte med seg. Eller om vi skal ta trillen som mini også kan ligge flatt i, men som er litt mer åpen, men også mye lettee og mindre å ha med seg på reise... Er det noen som har erfaring med å fly med bagvogn... går det greit, hva pakker man den inn i (trillene putter man jo bare opp i en sånn pose som man får fra flyselskapet) Trenger mange tips!!!
lykkelig78 Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har ei jente på snart 4 mnd og for en mnds tid siden reiste jeg alene med henne til familien min. Jeg hadde med bag vogna og det gikk veldig greit. ( hadde med bilsetet også) Vi reiste med sas og der får du nå kjøpt spesial poser for å ha vogna i. Koster 150 kr og kan brukes om igjen (er 2 poser i pakken). Disse er store og gode og jeg fikk plass til både understell, bag og bilstol i de (og hadde hatt plass til enda mer.) På gardemoen har de vogner som kan brukes på flyplassen, men de kan være litt vanskelig å finne. Jeg hadde babybjørn som velsa satt i og det gikk veldig greit! I april skal vi til en storby med jobben til mannen min og da skal vi også ha med bagen. Syns det er veldig greit at lillemor ligger trygt og godt i bage, pluss at hun kan sove i den på natta så slipper vi barneseng på rommet!
Yo&La+spire Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Vi har flydd endel blant annet til sør-amerika, og kunne ikke falt meg inn å ta med vogn., For meg blir det altfor mye stress, både på flyplass og når en kommer fram (kollektiv transport, veier, osv osv er jo ikke som i norge. Noen plasser er det umulig med vogn, men kommer jo ann på hvor du skal da...) Men visst du vil ha med vogn så går jo det helt fint, de sender den bare som spesialbagasje i en sånn pose har eg sett...
blomstre Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Vi har flydd 4 ganger med vår store, tunge, simo-kombivogn. Første gangen strevde vi litt å få den inn i sånn pose man får av flyselskapet (gratis på norwegian). Andre gangen fant vi ut at vi ikke hadde bøyd det justerbare håndtaket godt nok ned... slik at vi fikk vogna litt lavere da vi slo den sammen, da trillet den lett inn i posen. Simo er vel ikke av de minste, så når den går glatt inn så gjør sikkert de fleste andre det også vil jeg tro? Brukte bæresele på flyplassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå