Gjest Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 Sønnen min skal ha narkose snart, og må da faste 6 timer før. Bare lurer på om jeg skal faste sammen med han. Han er jo bare 3,5 år, og skjønner sikkert ikke hvorfor han ikke kan spise, men jeg. Vil ikke sitte å spise foran en sulten gutt.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Jeg hadde hatt dårlig samvittighet, men ville også spist uten at han så det. For jeg må jo tross alt fungere selv om han skal faste. Du bestemmer vel selv, men jeg kunne ikke gått 6 timer uten mat =))
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Jeg skal ikke bli med. Bare en av foreldrene fikk bli med, og jeg tror ikke jeg orker å se sønnen min i narkose. Kommer garantert til å grine, og vil ikke at sønnen min skal se det før han sovner.
Mayken Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Når på dagen er det han skal inn da? Snuppa opererte inn dren og fjernet en falsk mandel rett før hun fylte 2 år. Hun skulle også faste, fikk beskjed at hun kunne spise før kl 7 og kunne drikke litt inntil 3 timer før. Vi stod da opp og spiste sammen, så fastet vi frem til hun ble lagt i narkose, da gikk sambo og jeg ned i kafeterian og spiste mens hun ble operert.
HTC Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Når jeg var liten skulle de foreta en undersøkelse som medførte at jeg ikke fikk spise eller drikke på veldig mange timer. Dette var midt på sommeren og uhorvelig varmt. Mamman min rørte ikke mat eller drikke på den tiden jeg måtte faste, som hun sier så hadde hun ikke hjerte til å unne seg goder når jeg led, og hun ønsket å kjenne på hvordan jeg hadde det. Jeg blir helt rørt hver gang jeg tenker på det, og har bestemt meg for at om mine barn skal gjennom faste en gang, skal jeg gå gjennom det samme som mine barn. Lykke til med narkosen for din gutt.
M@mm@ til mine barn Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 De fleste som skal i narkose skal inn på sykehuset ca 07-08 på morgenen og da har de jo fastet over 6 timer alerede om natten. Så da er det egentlig bare frokosten de går glipp av. Men husk å ikke gi vann heller de to siste timene. Helst bare litt om du må. Gutten min er i narkose ca 1 gang i mnd og dette med å faste er ikke noe problem. Men jeg spiser ikke frokost da når han ikke kan, men går i kantinen under narkosen og spiser der. Så hiver vi innpå mat når han først kan spise.
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Gutten min skal i narkose kl.13.00, så vi kommer til å spise frokost sammen kl.06.30 den dagen.
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 vi har aldri sittet fremfor gutten vår å spist mens han har fastet. vi har gått på skift å spist hver for oss. nå,den siste gangen han skulle i narkose hadde vi time kl 08.. timene gikk og klokken ble 14 før de tok han inn.. og det var noen tøffe timer for den lille stakkaren,men det gikk nå greit. =)
pandabjørn Skrevet 26. mars 2009 #10 Skrevet 26. mars 2009 gutten min fikk lagt inn dren i februar og han hadde time kl 10, og det var et sant helvete om morran for han var jo så sulten stakkar..vi fikk beskjed om at han ikke skulle spise/drikke etter kl 24..så jeg synes det er rart at andre kan spise/drikke etter kl 24..!.til slutt så sovnet han slik at vi måtte vekke han når vi skulle reise og jeg ville aldri spist frokost når jeg hadde et fastene barn, da ville jeg spist i smug i steden....
Hanne Pannekake Skrevet 26. mars 2009 #11 Skrevet 26. mars 2009 Vesla mi ble operert da hun var 10mnd og vi fikk beskjed om å faste fra midnatt. Hun skulle bli operert kl 8, men det dro selvfølgelig ut til kl 11. Hun var såpass liten at hun ikke skjønte at jeg spiste. Hun skal gjennom 3-4 operasjoner til i løpet av 5 år og neste gang kommer jeg til å spise i smug, for da skjønner hun jo litt mer. Det er ikke lett å forklare et lite barn at hun/han ikke får mat. Heller ikke hyggelig å se de sovne inn. Har noen erfaringer med veneflon? Årene til vesla er så vanskelig å finne at de stikker jo hull i hele jenta før de får det til. Bare hun ser båndet som skal strammes på overarmen, begynner hun å hyle. Sist måtte de, etter å ha stukket 8 ganger i armer og bein, gå over til pustemaske. Andre med erfaringer?
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #12 Skrevet 26. mars 2009 Hvis ikke barnet forstaar ville jeg ikke spist eller dukket foran ham.
1974 Skrevet 26. mars 2009 #13 Skrevet 26. mars 2009 Jeg ville ha spist noe i smug...det gjorde jeg da vi skulle få sykehuset med vår datter. Min mann derimot fastet han og......og det som skjedde var at han svimte av på sykehuset...datt rett i bakken og slo hodet sitt skikkelig...og den som måtte ligge der på observasjon etterpå mens vår datter tuflet rundt i toppform og var klar for å dra hjem...var han hehe...så spiiiiiiiiis....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå