jente_83 Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 er veldig ny her jeg!!! akkurat meldt meg inn egentlig... er ikkje heilt rusten på denne siden her men det kommer seg nok etter mange timer forran dataen vi har nå tenkt å starte med prøvingen er det noen som kan hjelpe meg litt på vei? alså ikkje koffert! hehe men hvilken tabletter må jeg ta krom det har jeg startet med... er det noen andre jeg må være obs på? hva kan jeg ikkje spise eller gjøre når ej endelig finner ut at jeg er gravid? self ikkje alk og narko.. det vet jo alle. ingen problem for meg hvordan merket dere at dere ble gravid? var det lenge etter dere prøvde? 1 uke?! mer? håper dere kan hjelpe meg litt... eventuelt svare meg på min side eller b.post eller noe... eller jeg håper og finne tilbake til denne spalten! takker for alle som svarer! Marthe
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Heisann! På barn i magen finnes det egne forum for prøvere. Der kan du sikkert få svar på mange av spørsmålene dine. Lykke til
Gjest Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Hei, Jeg er også veldig ny her. Velkommen skal du være og lykke til som prøver. Jeg tror det beste er å kose seg i prøve perioden jeg, og ikke stresse så mye med datoer og slikt. Eggløsningen kan variere veldig fra person til person. Selv tok vi det som det kom, og hadde kun ex npr begge hadde lyst. Noe som fungerte bra for oss. Men vi hadde det ikke så travelt vi da. Det viktigste å tenke på er vell å ta folattilskudd. Jeg kjøpte også noen vitaminer på apoteket for gravide. Men husker ikke hva de het. Tror jeg spiste det meste da jeg var gravid. Men man blir anbefalt å holde seg unna endel oster og mat som ikke er skikkelig tilberedt. og f.eks blåskjell som kan være giftige for alle. Jeg har angst for katter og var veldig nøye på å vaske hendene, ikke ta i jord og slikt. Men det er jo ikke bra å være overhysterisk heller .... Ang testing, så pleier jeg å få mens rundt den 13. hver mnd. er ganske sikker jeg ble gravid den 29. - men testet ikke før den 19. mnd etter. Man kan vell få positiv test ett par dager før forventet mens. Men en uke etter samleie er litt for tidlig. Jeg fikk smerter i maven og oppdaget slik at jeg var gravid i begge mine svangerskap. Men vanlige sympotemer er ømme bryst og kvalme.
jente_83 Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2009 hehe takker! kjempe mange gode tips! har nå fått lånt meg ei bok og jeg skummer igjennom. om hva som skjer alt i kroppen.. veldig spennende koselig å sitte forran en godt å varm peis og lese i denne boka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå