Gå til innhold

ang MA og graviditetstester..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man vil teste negativt på en graviditetstest om man har hatt en MA?

Jeg er 4 uker for sen med menstruasjonen, og har nå i 3 dager hatt helt lyserosa utflod (veldig lite pr gang men).

Tok en graviditetstest for en uke siden som var negativ.

Bare lurer på om noen vet om Hcg hormonet minsker/forsvinner om man har en MA?

Og hva skjer om man går lenge med en MA uten å vite om det?

Kroppen kvitter seg jo ikke med fosteret da selv om det er dødt..:(

Blir litt bekymra når menstruasjonen ikke kommer.

Har alltid vært veldig punktelig blødninger tidligere...

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hcg nivået synker ja, så mistenker du dette bør du få tatt en UL.

Blir det infeksjoner så kan dette gjøre deg steril nemlig.

Skrevet

Jeg har hatt en ma i uke 11, og da hadde den lille vært død siden uke 6. Testet fremdeles positivt i uke 10, og også i flere uker etter at jeg hadde utskrapning. De fleste tester nok positivt, har ikke hørt om noen som har fått en negativ test, men samtidig så har jeg heller ikke hørt om noen som har fått konstatert MA så tidlig heller, kanskje de bare ikke har testet.

Ville ha kontaktet legen hvis du er bekymret. Testet du positivt når du ventet menstruasjonen? Hvis ikke du har hatt noen positiv test ennå, så tror jeg du kan ta det med ro med tanke på MA.... Men igjen.. Kontakt legen din hvis du er bekymret eller usikker, det er bedre å vite...

Skrevet

Tusen takk for svar!

Nei, jeg testet ikke positivt når jeg ventet manstruasjonen.

Men har gått rundt med svangerskapstegn som kvalme, må tisse hele tiden, hodepine osv. Akkuratt slik jeg hadde det med de 2 barna jeg har.

Så testet, men den var negativ. testet altså 3 uker etter forventet menstruasjon.

Skjønner ingenting jeg, har aldri vært med enn 2 dager for sen med mensen (utenom de 2 gangene jeg var gravid da...)

Burde vel kanskje kontakte lege ja.. Er bare så utrolig flink å utsette ting.

For 1,5 år siden var jeg også for sen med mensen, tok da 2 graviditetstester som var negative, men en uke etter jeg tok testene hadde jeg en SA, regnet da ut at jeg var 7 uker på vei..

Merkelig dette her, skjønner lite..

Men da tror jeg at jeg kan slappe av mtp MA i alle fall.

Tusen takk for svar :) HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...