Romeren Skrevet 26. mars 2009 #1 Skrevet 26. mars 2009 er så utrolig våken!! etter å ha lest om så utrolig mange som sovner klokken ni om kvelden, synes jeg nesten det er litt skremmende å ligge og vri seg klokken halv to! (selv om du stod opp klokken 8..) Er 7 + 5.. Hjelp?!
superspent75gravid Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Sist jeg var gravid hadde jeg egentlig problemer med å sove i hele svangerskapet. Når jeg først sovnet, sov jeg ikke noe godt da heller. Så det er ikke alle som blir utrolig trøtt når de blir gravid.
Bare blåbær Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Jeg er ikke spesielt trøtt. Er ofte opp til over midnatt, og ligger ofte og vrir meg og får ikke sove. Og det verste er at jeg vokner tidlig på morgenen, slik at jeg får liksom aldri mye søvn. Og det verste er at jeg er opp 3-4 ganger pr natt for å tisse.. Håper virkelig dette gir seg snart... Så du er ikke alene om å ikke være trøtt...
Lillemor + bittelillemor Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Jeg er veldig trøtt og sliten, men sover likevel dårlig, får ikke sove om kvelden, våkner flere ganger i løpet av natten, og våkner ofte tidlig omm morgenen. Spurte akupunktøren min om det, og hun sa at det var helt normalt. Søvnkvaliteten forringes gjerne i starten av svangerskapet, og det er på grunna v alle hormonene som raser i kroppen. Så det er nok helt normalt ;o)
lioness* Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Har også hatt problemer med å sove enkelte kvelder, og som du synes jeg det er ubehagelig, med tanke på at "alle andre" slokner rett etter Dagsrevyen. Men ser jo her at det er flere, så det er bra. En annen årsak jeg har hørt er at stoffskiftet og pulsen øker en del i starten av svangerskapet, og at hjertet jobber hardere med å få en større mengde med blod rundt i kroppen. Da kan man lett få litt hjertebank, som gjør det vanskelig å sove... Er bare 5+3 da, så det er jo tidlig... kanskje søvnigheten kommer etterhvert.
Romeren Skrevet 26. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2009 Ja.. i dag er jeg bare dødsliten (etter omtrent ti timer på skolen, og lite søvn), men ikke Trøtt. Så ergerlig... Bra det er flere av oss!! : ) Har vært litt stresset i dag... Er mitt første svangerskap, og jeg lurer omtrent hele tiden på om det er noe galt. Kan ikke være sunt! Hvordan har dere det? Stresser dere også mye med hvordan det er der inne..?
lioness* Skrevet 27. mars 2009 #7 Skrevet 27. mars 2009 Hm, ja jeg stresser en del med de tankene ja. Det er tredje gang jeg er blitt gravid på to og et halvt år, og de to tidligere gangene gikk det galt. Er nok derfor jeg bekymrer meg. Selv om dette jo er et helt nytt svangerskap som vokser fremover helt på egne premisser! Skulle nok slappe litt mer av om jeg hadde sterkere symptomer, som trøtthet, uvelhet, aversjoner mot kaffe og øl og sånt (skulle gjerne tatt et glass vin, jeg, om det ikke var skadelig). Heldigvis går det helt bra med de aller, aller fleste. Håper du får et flott svangerskap
Gjest Skrevet 27. mars 2009 #8 Skrevet 27. mars 2009 Jeg blir helt ekstremt trøtt rundt halv 10 tiden om kvelden, men uansett hvor sent eller tidlig jeg legger meg, så sover jeg ekstremt dårlig om nettene. Har voknet rundt kl. 3.00 hver natt siden den dagen jeg ble gravid. Virker som om jeg på en måte blir forberedt på hva som kommer. Litt pussig..
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 27. mars 2009 #9 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har alltid vært oppe sent om kveldene og tidlig om morgenene.. de siste to årene har jeg vært ekstremt sliten.. å har måtte ha på ringeklokken for å rekke jobb kl 13! Nå etter jeg ble gravid kan jeg ha fullt kjør hele dagen.. og ikke sovne før sent på natt.. for så å være lys våken kl 7 på en lørdag! Super frustrernede! 3. gangen jeg er gravid nå.. ingen barn! Sikker underbevisstheten som holder meg våken.. tror jeg stresser opp om morgenen for å se om det har kommer noe blod på papiret enda:S
Romeren Skrevet 27. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. mars 2009 Ja, det kan hende. Også jeg, som aldri har vært gravid før (og som derfor aldri heller har mistet før), går på do mye oftere for å sjekke.. Også har jeg selvsagt begynt å stresse med at jeg så og si ikke har symptomer lengre i det hele tatt!! Men nå har jeg bestemt meg for å slappe av: For at jeg bekymrer meg vil ikke endre noe fra eller til... Lykke til til dere alle!! : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå