Gå til innhold

Litt skryt av St.Olavs :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så mye negativt å lese her inne om St Olavs, så nå tenkte jeg jammen å skryte litt, jeg :)

 

På StOlavs har de pasienthotell med egen etasje for barsel. Her får mor, barn og far bo sammen i deilige dobbeltsenger de første nettene etter fødsel. Eget bad får du der, og barnepleiere tilgjengelig døgnet rundt. Får du ikke plass på hotellet (om det er fullt eller du har hatt komplikasjoner) får du bo på barsel inne på selve sykehuset. Her er det "sykehusseng" til mor og sovesofa til far. Fremdeles eget bad.

 

Vi er jo egentlig veldig heldige, som føder i Trondheim :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amen :)

 

Enerom til alle med EGET BAD er jo egentlig helt fantastisk!

Skrevet

jeg er helt enig, jeg er veldig, veldig fornøyd med fødselen og barselsdagene på St. Olavs :)

Skrevet

Gratulerer med babyen, og gratulerer med at du er tydeligvis en av de få heldige som fødte på rett tidspunkt, og som unngikk rushtiden, stengte avdelinger, slapp å bli flytta under pressriene, fikk en av få oppegående/trivlige jordmødre og som gikk av klar av alt tullet som foregår der til vanlig.

Skrevet

Der klarte vi å trashe tråden med skryt også, gitt :-p Jaja, hadde jeg jo forventet.

 

Jeg venter nummer 2 nå i disse dager, og har vært mye inne i begge svangerskapene pluss med småen som baby. Har ikke en eneste dårlig erfaring i forhold til de tingene du ramser opp der. Det at de stengte ene avdelingen på natta en periode har de jo sluttet med, og jeg må iallefall si at jeg er knallfornøyd med alle som jobber der! Og som sagt, jeg har vært der inne mye.....

 

Så å si at det er sånn til vanlig, den kjøper jeg ikke ;)

Skrevet

Vi har også god erfaring fra fertilitetsklinikken der :D

 

Følte vi ble tatt godt vare på gjennom det hele. (Sett bort fra et par pleiere som nok hadde vært for mange dager i samme rutinene)

 

 

Når en først skal inn på et sykehus er det jo veldig kjekt at det ser så flott ut også. (Nå har jeg bare vært inne i det ene bygget da)

Der var hvertfall stemningen veldig "avslappet".

Skrevet

Helt enig med deg:) Og ikke minst supert personale som jobber der:)

Skrevet

Føden på St.Olavs er jo genial den - ETTER at du har født. Der er jeg veldig enig, bodde selv på hotellet og må si at det var en helt annen verden å komme dit enn det kaoset som var på selve føden og som jeg igjennom svangerskapet opplevde med oppfølging der (var inne til en lege der pga ymse skavanker; legen snakka så dårlig norsk at jeg hadde lyst til bare å gå min vei - gubben gav opp og fant seg ei bok etter fem minutter, for han forstod ikke et kvekk. Jeg tror jeg brukte et kvarter på å forklare henne at jeg hadde slutta med medisin når jeg var fire uker på vei, for hun skjønte ikke på noe som helst vis hvordan noen kunne vite at de var gravide fire uker på vei (!!!), og så skrev hun feil termindato på henvisningene til hjertemedisinsk og nevrologisk, så jeg fikk ikke time på hjertemedisinsk (for å kartlegge om jeg trengte ekstra oppfølging ved fødselen) før snuppa var to måneder gammel. Heldigvis konkluderte legen på hjertemedisinsk med at jeg ville tåle en normal fødsel da, så visste vi det liksom :P ). Og fødselen i seg selv kunne jeg skrevet bok om, og sannsynligvis gjort minst like bra på soverommet hjemme alene.

 

Men joda. Barsel og hotellet er genialt. Det ER godt å ha egen dusj, fritt fram for besøk og fritt fram for pappa å være der, privatliv og samtidig muligheten til å ringe med bjella og så kommer det en barnepleier :) I vurderingen av hjemmefødsel om det blir flere, tar jeg helt klart høyde for at jeg gjerne skulle hatt den luksusen å ligge på hotell i et par dager etter fødselen :P Kan man føde hjemme, og så dra på barsel/barselhotell etterpå tro?

Skrevet

Signerer mayaya. Kjempefornøyd med både føden og hotellet, supert personale. Ingenting å klage på!

Skrevet

Vi fikk vite etter fødselen at vi hadde vært der midt i rushet. Det merket vi INGENTING til. Fødselen varte lenge fordi ting stoppet helt opp, allikevel hadde vi jordmor hos oss hele tiden når vi ønsket det. Måtte skifte jordmor 1gang pga vaktskifte. Følte oss KJEMPE GODT ivaretatt. Når vi var ferdige var det fullt på barselhotellet, så vi måtte bli på barsel. Ble i utgangspunktet kjempe skuffa siden vi hadde sett for oss hotellet og hotellfrokost, men etter å ha møtt personalet på barsel og fått verdens beste oppfølging iløpet av dagene vi var der er jeg kjempe glad for at ting ble som de ble. Synes også det var fantastiske fødestuer med alt vi måtte ønske, og supre rom med eget bad på barsel. Så fra meg, ett stort hurra og tommel opp for st.olavs!!!

Skrevet

Jeg var der 2 dager etter de stengte føde vest og hadde ingen problemer. Trengte jeg jm så kom hu m en gang. Ble flytta (men det var pga at det ble hasteks) og det gikk fort og de jordmødrene som var der var alle trivillige og oppegående...

Har du vært der mange ganger? Blir lagt fram sånn? kanskje det var en dårlig dag da du var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...