Gå til innhold

Er mannen din sterilisert? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer veldig på om mannen skal klippe strengen nå etter at tredjemann er født. Begge to er enige om at 3 barn er nok og tror ikke at vi senere vil få lyst på en fjerdemann i den grad en kan vite det nå:)

Alikevel er det et stort steg og ta og vi er litt usikre om det blir riktig...

Samtidig er jeg dritt lei av å bruke prevansjon. Har brukt både p-piller og hormonspiral som jeg mistet sex lysten av og kunne tenkt meg å slippe dette.

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men så skal vi ha flere barn også da ;)

Hva med hormonspiral?

Skrevet

Vi skal ha flere barn (en til) så nei, han har ikke kutta strengen.

Han har snakka om å gjøre det etter 3.mann, men jeg vil heller bruke p-piller slik at jeg kan kontrollere mensen og ha muligheten for et 4.barn hvis vi vil det om noen år.

Uten p-piller har jeg mer vondt og blør mye mer (og blir veldig fort svimmel) når jeg får mensen. Så jeg kommer til å bruke p-piller leeeeeeeeeenge mest pga dette =))

Skrevet

Mente selvfølgelig kobberspiral....

Skrevet

Her har mannen klippet strengen. Han klipte den før jeg traff han. Han følte seg ferdig med barn, noe også hans exkone var enig om. De valgte sammen at han skulle gjøre det og ikke henne.

Jeg vurderte å sterilisere meg før jeg traff min mann, men slapp å gjøre noe med det siden han allerede hadde gjort det.

Vi er begge helt ferdige med barn. Vi har to hver, og hans ex-kones to barn telles også som barn hos oss så det blir 6 som vi kaller for våre barn. Og det holder. Og om ikke lenge så er vi "besteforeldre" Så ingen kjærlighets barn, men barnebarn her i huset. Og minste jenta er jo bare 4å her så de er ikke så store de minste heller.

Skrevet

Nei, men når tvillingene er 3-4 år og vi fortsatt ikke har lyst på ett barn til så skal han sterilisere seg. Hadde vi vært helt sikre, så hadde han klippet seg nå. Han er nok mer gira enn meg for jeg mener han må stå for prevensjonen i åre framover:)

Skrevet

Ikke sterilisert ennå, men mannen skal det senere. Dette er noe vi begge er enige i. Men vi vil vente til han er hvertfall 35 år (jeg 1 år yngre), vi er 28 og 29 år nå. Vi har 3 barn, og er fornøyd med det. Men en vet aldri, vi er jo unge ennå, så jeg går på p-piller frem til den tid.

Nå vet ikke jeg hvor gammel dere er, men en må jo vær absolutt sikker når en tar et slik valg mener jeg. Er jo sånn ladycomp eller hva det heter, litt dyrt, men skal visst være helt sikkert så lenge en bruker det riktig :-)

Skrevet

Nei han er ikke det, vi skal ha flere barn med tiden.

Dessuten er han ikke 30 ennå og da er de ikke så veldig interessert i å klippe strengen på`n heller...

Skrevet

Egentlig trodde jeg vi var enige om at han skulle klippe strengen nå etter 4. mann som nå er 3 mnd. Men han gjør det aldri, tar ikke skrittet og bestiller time. Jeg vil ikke presse han, så nå har jeg bestilt time til gyn for å sette inn hormonspiral. Ønsker absolutt ikke å bli gravid igjen....

Skrevet

Takker for mange svar!

Vi er 28 og 29 år så kanskje det er litt tidlig å si at vi er helt ferdige med barn etter 3 stk, men det føles slik nå! Mannen var i utgangspunktet ferdig etter 2, men så endret han mening...

Ser at ei av dere nevnte kobberspiral. Skal den påvirke hormonene mindre enn en hormonspiral?

Skrevet

Her er det jeg som er sterilisert, dette er fordi jeg er 150% sikker på at jeg ikke skal ha flere barn. Jeg valgte at jeg gjorde det. Folk ser litt rart på meg da. For jeg vil ikke ta fra han muligheten til og få barn hvis det skulle bli slutt mellom oss, eller så kan det jo hende jeg faller fra . bank i bordet.

Når det er sagt så håper jeg jo selvfølgelig at vi holder sammen og alt kommert til og være bra da.

Skrevet

Jepp, har vært det i to år nå. Hvorfor? Fordi vi ikke vil ha flere barn vel. ;o)

Deilig å slippe å bruke prevansjon. Men om man ikke er 100 % sikker på at det er det riktige å gjøre, så syns jeg ikke man bør gjøre det.

Skrevet

Mannen min står på venteliste for nettopp å gjøre dette!! Vi har nå 4 barn, (han 5) og veldig mye av annen prevensjon funker desverre ikke på oss...derfor ser vi begge at den beste løsningen er nettopp å sterilisere seg..

Skrevet

Mannen steriliserte seg for 1,5 år siden, har ikke angra en dag på at han gjorde det. Vi har 3 barn, nå er eldste 7,5 år, midterste 5,3 år og yngste 3,3 år. Jeg syns det er deilig å slippe å tenke på prevensjon, mister sex lysten av minipiller/p-piller, prøvde med p-stav men det var bare sur og hormonell. Spiral var heller ikke noe alternativ for meg, så han valgte å sterilisere seg.

Skrevet

Jupp, han har klippet strengene =)

Vi er definitivt ferdige med å få unger, etter vi fikk 2 "etterpåklatter", og siden det er et mye større, og mer kostbart inngrep for kvinnen å sterilisere seg, så var det en selvfølge at det ble han som skulle gjøre det.

Skrevet

Her skal mannen gjøre det i august, og vi gleder oss veldig til å slippe å tenke mer på prevensjon og å være redd for å bli gravid!! Vi er 100% sikre på at vi ikke vil ha flere, etter å nylig ha fått en uplanlagt. Nå har vi tre flotte barn og det er perfekt for oss. Mannen er nå 31 år.

Skrevet

Mannen min sa selv at han skulle "kappe strengen" etter at vi har fått 3 unger, da skal vi si oss fornøyd:) Vi har foreløpig 2 barn, så da bruker jeg spiral til vi velger å bli gravide igjen:)

Skrevet

Nei, det er han ikke.

Han ymtet frempå etter at minste ble født, men det fikk jeg heldigvis pratet ham fra. Han er bare 31 år, og om det ikke frister med flere barn akkurat nå er han fremdeles ung og kan få lyst på flere barn senere...

Jeg er også lei av å være den som står for prevensjonen, men heller det enn at mannen min går iveg og gjør seg ufruktbar.

(Jeg tror nemlig ikke jeg er ferdig med babyer, og vil ha også nestemann med ham ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...