Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Gode og dårlige sider ved Teutonia Spirit 3


feb79

Anbefalte innlegg

Dette her er ikke lett!!!! Er førstegangs og drukner snart i denne jungelen av vogner. Vi ser for oss en tre-hjuling som holder hele vognperioden. Den må ha håndbrems og helst vendbar sittestilling. Må også være god på både asfalt og i skogen. Er litt skeptisk til hjulene, ser ikke så "robuste" ut som på Tfk jogster twist. Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre ingen erfaringer med den, men er også skeptisk til de hjulene der! Den vognen skulle absolutt ha kommet med lufthjul syns jeg. Ellers har jeg hørt at vognen er dårlig på snø, så det er jo negativt om det er mye snø der du bor. Posetivt er jo at den er vendbar og fin =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg brukte Teutonia Spirit 3 tilungen min var 1 år og 5 mnd.kalesjen er for lav så han fikk hodet på den likson..kunne ikke bruke kalesjen. hvis jeg skulle ned en trappetrinn men forhjulet først så veltet hele vogna flere ganger ..ble så redd! etter det så fikk ikke plass til bena..fotbrettet var for kort. solgte vogna etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle trehjulinger vil velte hvis man går ned trappetrinn med forhulet først, så det har ingenting med s3 å gjøre.

 

Jeg bruker den til datteren min på 2år enda, og er kjempefornøyd.

 

Minus er liten handlekurv, vanskelig å komme til.

Lav bøyle i sportsdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde denne vogna i 15 mnd og solgte den da. Hadde mange av de samme tankene og kravene som deg feb79. Har vært middels fornøyd m vogna. Positivt: På asfalt og i butikker, cafeer etc funker den fint, deilig å trille og svinger lett. Sportsdelen er lun og god for barnet, fint at hun kunne være vendt mot oss så lenge hun og vi hadde lyst. Negativt: For den som liker å gå i skogen er den ikke å anbefale. Ved ujevnt terreng har forhjulet en tendens til å bråstoppe, veldig ubehagelig for oss og barnet. Den har også ganske stiv fjæring og hjulene er harde, så på litt grov grus rister vogna ganske mye. Det er i tillegg et problem at smågrus trenger seg inn i hjulene og lager raslelyder. Tror vogna hadde vært mye bedre hvis man kunne ha fått den med lufthjul.

Handlekurven er vanskelig å nå m sportsdelen på. Vi solgte som sagt når jenta vår ville sitte fremover og byttet til en Easywalker sky - kjempefornøyd m den:) Men den passer best til barn over 1 år.. Så vår konklusjon er at det er vanskelig å finne den perfekte vogna til hele vognperioden. Kanskje best å velge en god babyvogn for det første 1-1,5 året og så heller gå for en lettere og mer sporty vogn etter hvert.

Men den nye til TFK kan jo kanskje være en alt i ett løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar:-) Den nye Tfk x er nok "drømmevogna", men litt vel dyr. Det er selvfølgelig gode og dårlige sider ved alle vogner, men magefølelsen min er litt skeptisk til Spirit 3 og da må jeg nok følge den. Det blir nok en tfk på oss, må bare se ann budsjettet for hvilken modell det blir. Håper å få igjen mye på skatten hehe.

Ha en fortsatt strålende dag jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skulle egentlig ha Teutonia S3, men ble ikke så veldig imponert da vi testet den ut i butikken. Aner ikke hva vi skal gjøre nå. Kanskje en traust 4-hjuling det første året, og så en lett 3-hjuling etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følerjeg har skrevet dette hundre ganger snart... Vi har denne vogna oghar vært veldig fornøyde. Ble litt oppgitt over den en stund etter jul, pga all snøen... Men nå som det er så godt som bart igjen er jeg strålende fornøyd med vogna, igjen.

 

Dersom du har lyst til å høre om vogna så send meg en pm, eller søk opp alt jeg har skrevet før ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...