Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 15 uker på vei (i uke 16 ifølge bim.) og jeg plages forferdelig med kynnere!

Er det vanlig å ha masse kynnere allerede nå?? Akkurat nå har jeg også rimelig vondt i korsryggen, etter en liten time i butikk..

Noen råd om hva jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg.

Jeg er også i uke 15 og har hele uken blitt litt "hemmet" av disse kynnerne. Det er visst veldig vanlig og spesielt for flergangsfødende men hvis det bekymrer det så ville jeg tatt det opp med legen.

Det eneste jeg gjør er å ta livet med ro, hviler/ligger mye, spesielt når det spenner seg for mye i magen. (Det blir liksom et ekstra press nedover også føler jeg) :)

Skrevet

Nokså vanlig med kynnere tidlig, tror jeg. Jeg venter nr 3 og har hatt masse kynnere fra uke 10...

Ang. vondt i korsryggen så er vel det beste tipset å begrense shoppingen. ;o) Men hvis det skulle vedvare så anbefaler jeg en tur til kiropraktor, det løsner opp min rygg som krangler ekstra i svangerskap.

Skrevet

jeg hadde sykt mye kynnere allerede fra uke15 i mitt første svangerskap jeg.

fikk beskjed av jordmor om å ikke stresse, men å heller ikke ligge så mye, da dette faktisk kan trigge kynnerne!

du må jo kjenne på om det er plagsomt, -en veltrent livmor er bare god å ha i fødsel!

jeg hadde så mye kynnere at jordmor de siste ukene gav opp å måle s/f-målene mine, rett og slett fordi magen var kronisk hard. Men jeg ble ikke sykemeldt eller fikk beskjed om å passe på noe spesielt uansett. men mine var mest plagsomme, ikke smertefulle. så jeg var jo heldig sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...