Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Noen som har hatt problemer med f.eks lang blødning når de har startet på den? Og hvordan er det med hodepine, kviser, vektoppgang osv?
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Det finnes vel knapt noen p-pille med større hormondoser enn Diane. Legen min sa hun bare skriver den ut dersom det er behov for både prevensjon og behandling av uren hud pga hormoner den gangen jeg fikk tilbud om den i hvert fall. Så jeg ble litt skremt jeg da, og kan derfor ikke si deg om den er grei å bruke, men legen nevnte i hvert fall vektoppgang som en vanlig bivirkning.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Men vektoppgang er vel forbigående i den grad at man kan kontollere litt hvor mye man går opp i vekt ved mosjon og matinntak?
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Sannsynligvis. Men si meg, fikk du virkelig resept på Diane uten at legen fortalte deg hvorfor og advarte deg om bivirkninger? Det er jo ikke en vanlig p-pille!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har problemhud og før jeg får sterkere medisiner ville han prøve ut disse på meg. Nevnte ingenting om bivirkninger..
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Det står jo litt om bivirknigene også hvis du ser på http://felleskatalogen.no/ Ellers er det vel med diane som de fleste p-piller at alt blir bedre når kroppen venner seg til hormonene, bare at det kan være litt værre i starten med disse fordi det er ganske mye hormoner i dem.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Diane e ikke en p-pilla! Dn brukes som behandling for bla kviser og cyster i eggstokkan, MEN har også virkning som oralt prevensjon. Dvs at om du bare ska ha prevensjon, bør du få loette eller nån andre p-piller med mindre hormona i :-) Når d ska være sagt, så har æ ikke hadd nån problema me Diane ;-) Å cystan mine e blidd mye mindre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå