Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

når kvinner insisterer på å beholde etternavnet sitt når de gifter seg

kan dere ikke føye dere littegrann???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør nå her. Har du vært gift flere ganger og vært innehaver av tre etternavn i voksen alder? Nei. Tenkte meg det. Gir man f i å skifte er det så mye enklere når man blir skilt.

Med tre etternavn, men ett av gangen .

Skrevet

Jeg har aldri forstått meg på skikken med å bytte navn når man gifter seg, hvorfor skal man egentlig bytte navn?

Skrevet

jeg kan gå med på og bytte navn om vi holder likestillingen borte fra barnefordelingen også :-)

Skrevet

nei! ingen med vettet i behold velger å gifte seg tre ganger vøtt

jeg skal gifte meg max en gang

Skrevet

dummeste jeg har lest i dag :-)

Skrevet

tenkte meg det :-)

Skrevet

Presiserer. Jeg var voksen da jeg giftet meg første gangen og hadde da mitt pikenavn. Og har ingen planer om å bli skilt flere ganger enn den ene. Skjønner?

Skrevet

Jeg synes det går for langt når kvinner insisterer på å gifte seg.

Skrevet

jaggu, nok en kvinneskapt ide

Skrevet

Var det en "Helt enig" eller en "Enda mer bullshit"?

Gjest Siklerotte
Skrevet

Om det er et fint etternavn, så - men det skal mye til.

Skrevet

Jeg tvang mannen til å fri, men ofret etternavnet mitt. Så da føler jeg vi er skuls.

Skrevet

Jeg er kranglete og velger dermed å tro at du IKKE er full av beundring over innspillet mitt. Hevnen blir ikke søt, men sur og full av svie og beskjemmelse. Jeg sier ikke mer.

Skrevet

Jeg må nesten gifte meg og bytte etternavnet for i følge numerologien er fødselstallet mitt og navnetallet mitt en skummel kombinasjon i siste halvdel av livet...

Gjest 5 andre
Skrevet

Samma for meg hvem som bytter, men at familien har ett felles etternavn er kjekt. Mannen min er konservativ, og "turde" ikke bytte sitt. For meg spilte det ingen rolle, så jeg tok hans. Med felles barn synes jeg det er helt greit, så sliper man å klø seg i hue og krangle om hva barnet skal hete. Alt inntil to fornavn og 4 etternavn. Stakkars unger.... Michelle Amanda Ringtvedt-Olsen Haugstad f. ex. Nais.

Skrevet

Er det bare jenter i familien og navnet er spesielt så forstår jeg det godt. Da kan vel like gjerne mannen bytte? Skjønner ikke helt hvorfor det er så stor ståhei om dette. Finnes vel andre ting å krangle om??

Skrevet

Ja, jeg syns de er kjipe. Forandring fryder! :o)

Skrevet

vi begge tok hverandres etternavn. Han het andreassen og jeg Lindberg, Altså heter begge (pluss barna) Lindberg- Anderassen

Skrevet

Gjør som meg. Finn dere en mann med samme etternavn. Han het Larsen, og det het også jeg da vi møttes. Har vurdert Larsen-Larsen, men foreløpig har han beholdt sin Larsen, og jeg min;-)

Skrevet

hehe... om jeg skal finne en med samme etternavn så må det bli en onkel, en bror, far, bestefar, sønn eller en fetter... og det er ikke så veldig ønskelig... hehe

men om jeg finner en med et vanlig navn så faller han sikkert for mitt... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...