Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Guttungen har hatt falsk krupp anfall 2 netter på rad! Etter første natten var han i veldig fin form og kunne dra i barnehagen, men i dag (etter andre natten) har han hostet veldig og hatt feber... Vi la han for en time siden og først nå har hostingen begynt å gi seg... :-( Han er så sliten, stakkars! Han får slimløsende for jeg hører jo det er slimhoste! Men kom til å tenke på at legevakten gir efedrin som er hostedempene, så nå er jeg fryktelig usikker! Burde vi ta han til legevakten? Det nytter ikke å ringe dit for vi få uanset ikke snakket med lege...
gerd Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Dersom gutten får puste hadde ikke jeg dratt ut nå. Ha det kaldt på rommet. Han har jo en luftveisinfeksjon - ha han hjemme i morra om han er slappfisk - det kan han jo trenge.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2009 Men burde han få efedrin istedenfor slimløsende?
Zitro Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Synes ikke det høres ut som barnet ditt har falsk krupp jeg... du sier han jo hoster og er sliten av det og har feber.... Ved falsk krupp så blir barnet tett/hoven i halsen og får store problemer med å trekke pusten. Så hvis hosten gir seg litt nå hadde jeg sett ann... RIng fast legen i morgen og få en resept på efedrin så har du det i hus ihvertfall. Min sønn har aldri fått efedrin ved krupp anfall, det hjelper ingenting. Da er det full pakke med kortisonpiller (betapred) og forstøver apperat med ventoline og adrenalin.
gerd Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 efedrin kanskje? Slimet løsner jo sikkert av seg selv - og det er vel ikke allverdens effekt av slikt heller....
gerd Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Ventoline hjelper ikke mot krupp. Falsk krupp er en hevelse i strupen. Ventoline hjelper mot muskelkrampe i bronkiene.
gerd Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 men som hun over sier - er det skikkelig krupp med gjøende hoste og tung å puste inn ville jeg ikke gitt noe annet enn frisk kald luft og være rolig!!
Zitro Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 Min blir så tett i halsen så oksgenopptaket, den prosenten dem måler på fingeren hans, faller fort.... da får han ventoline for å fortere få den opp igjen. Adrenalinet senker pulsen han, den er ofte over 200 når han kommer inn. Betapred pillene får ned hevelsen. Så disse 3 behandligene sammens er min sønn avhengig av altfor ofte desverre... han er bare 3,5 år også så han har det tøft...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2009 Zitara: Han har hatt så mange falsk krupp anfall så det hører jeg... Det er første gangen vi ikke drar til legevakten for vi får bare beskjed om å ha han i kald luft og heller komme ned om det ikke blir bedre i løpet av 30 min... Da har han hos legen fått det du beskriver... Begge gangene nå har det blitt bedre etter 30 min, men hosten har vært veldig ille i dag... Nå har han blitt såppas stor så han er veldig flink under anfallene og hyler ikke sånn som han gjorde før. Men ser jo nå at vi må ned til legevakten ved falsk krupp uansett... :-/ Efedrin har vi...
Zitro Skrevet 25. mars 2009 #10 Skrevet 25. mars 2009 Da sier du bare til legen at du alt har sitti ute lenge og det ikke hjelper. Så får du komme inn med engang... Får meg nok selv en tur ned om noen timer. Guttungen er syk nå og jeg hører tilstanden hans forandre seg... så nå går det til 23 tiden tenker jeg så er helvete igang hos oss... For han får så sinnsykt harde anfall og han rett og slett kveles sakte og sikkert... fått ambulanse flere ganger og full pakke med innleggelse og overvåkning. Unner ingen den sykdommen, den er virkelig grusom...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2009 Så ille er det heldigvis ikke, men han sier det er vanskelig å puste og han har gjøende hoste... Vært lagt inn 2 ganger... Første gang da han var 7-8 mnd og andre gang for ca 1 år siden...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 Begge mine har falsk krupp og på begge to hjelper ventoline. Fikk efendrin til gutten min første gongen han hadde det og det har virka veldig bra på han. Jenta mi fikk bricanyl fordi efendrin ikkje hadde noko effekt på ho. Har ventoline i hus grunna RS og virus lungebetendelse på jenta mi i fjor sommar. Når gutten min hadde det første gongen og eg var til legen med han var som følger: mange kjem innom og sjekkar crp etter eit anfall på natta fordi falsk krupp er starten på endten ein virus infeksjon eller ein bakterie infeksjon. Får han feber etter eit anfall så vil eg anbefale deg å ta ein tur og sjekke crp for å vera på den sikkre sida. Så sida ungen din har feber så hadde eg tatt ein tur til legen med han i morgo å få sjekka crp, for det kan hende at han har fått ein bakteriell infeksjon. God Bedring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå