Gjest Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Med minstegutten vår hadde vi ikke engang et eneste alternativt klart da han ble født, og det var ikke noe gøy. Så nå har jeg lånt navnebok på biblioteket og selv skrevet ned 10 alternativer og "tvunget" mannen til å finne noen han også, så får vi sammenligne etterpå. Han ser ikke helt fornøyd da *flire* Men denne gangen _skal_ vi ha minst 3-4 alternativer klare før vesla kommer! Blir spennende å se hva han kommer fram til da, om vi har litt lik smak på jentenavn eller ei ;-)
Torpekjærringa Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Hva med Alva rett & slett ( hvis det ikke er ditt navn da ) Hørte et nyydelig navn i dag - Elvira ;o) ;o)
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Mannen liker ikke Alva desverre. Elvira er veldig søtt da, tror jeg må føyse det på listen min, helt min smak :-)
Mittens ♂♂ Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Jaa, Elvira er veldig fint.... Hvis jeg noen gang får ei jente skal det ihvertfall være på listen min!
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Det viser seg iallefall her i huset at mens vi er helt på nett når det gjelder guttenavn, er vi på ulike planeter når det kommer til jentenavn.
cherry coke Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Anna Molly Lydia Olga Henny Bare et lite utvalg av mine favoritter=)
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 Da kom vi fram til at vi har overraskende lik smak på jentenavn :-) Etter litt diskusjon og stryking på lister er vi helt enige om et mellomnavn (siden vi har korte fornavn), men må tygge litt på ulike fornavn, jeg har nok en personlig favoritt her, men vi må jo være enige da. Maya Elvira Sol Elvira Ida Elvira Foreløpig blir det i hvertfall sånn, så får vi se om vi endrer mening etterhvert, eller klarer å bestemme oss for et. Og takk for tipset om Elvira, vi falt pladask begge to, hehe...
danieI Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 elvira, høres ut som kjerringa til skippern ida er pent, alene.
Mille** Skrevet 25. mars 2009 #9 Skrevet 25. mars 2009 Likte Maya Elvira godt, men hva med Hanna Elvira? Eller Anna Elvira? Elvira er nydelig! )
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #10 Skrevet 25. mars 2009 Da har vi nok ulik smak :-) Jeg får assosiasjoner til en nydelig liten og nett alvejente med bølger i håret løpende barbent over en eng, hehe...
erteposen + 4 Skrevet 25. mars 2009 #11 Skrevet 25. mars 2009 Jeg stemmer for Sol Elvira!!! Er ikke begeistret for a - a endinger. Har et tantebarn som heter Elvira, og hun var så glad da Elvira Nikolaisen dukket opp som artisk. Nå venter bare søsteren Ellinor at en artist skal dukke opp med det navnet.
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #12 Skrevet 25. mars 2009 Hanna er så oppbrukt, kjenner 3 Hanna'er bare i barnehagen til ungene... Anna liker jeg ikke så godt. Blir uansett ett av de jeg skrev opp vil jeg tro :-) Var de vi likte begge to. Vi må bare tygge litt på det på hva vi ender opp med, så jeg var egentlig ikke ute etter flere forslag og meninger sånn sett :-)
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #13 Skrevet 25. mars 2009 Da har vi samme favoritt, men tror mannen er litt skeptisk til Sol ;-)
danieI Skrevet 25. mars 2009 #14 Skrevet 25. mars 2009 vi har nok det :-) løpende barbent over en eng-fantasien din ryker jo fort når realiteten blir en vanlig jente som trasser og velter melkeglass og ikke vil være nydelig og nett, hun vil nemlig vært tøff og bråkete som sine tre brødre i jeans og tskjorte med bil på hehe
Tøysetipp Skrevet 25. mars 2009 #15 Skrevet 25. mars 2009 Liker Una, Sigrid, Signe, Solveig, Henny, Justine +++ (gamle navn) Stas med jentenavn da, med tre gutter i rekken. Hun blir nok passet godt på;-)
Torpekjærringa Skrevet 25. mars 2009 #17 Skrevet 25. mars 2009 Kjærringa til skippern heter vell Olivia ?
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #18 Skrevet 25. mars 2009 Har egentlig ingen behov for en søt jente i rosa tyllskjørt heller da, så det passer godt ;-) Men, hadde vært kjekt med en jeg slapp å klippe krøllene av da, det må innrømmes, guttene "må" jeg klippe til slutt fordi mannen går lei av at alle tror de er jenter til tross for gutteklær når de er rundt 1,5-2 år og har søte halvlange lokker, hehe... Vil tro det slår ut i enten eller med vesla. Av de jeg kjenner hvor det er 2-4 gutter først og så en jente, så er jenten enten veeeeeeldig guttete og hater dilldall, eller veeeeeeldig jentete og dollete, virker som det ikke er en mellomting for disse lillesøstrene. Blir morsomt å se hvilken type vi får :-)
danieI Skrevet 25. mars 2009 #19 Skrevet 25. mars 2009 jajaja, pirkete du er da? hehe hun er sykt lite sexy
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #20 Skrevet 25. mars 2009 Vel, vesla kommer nok godt ut av det, vi har storbrystede og langbente kvinner på begge sider av familiene, hehe... Dessuten blir jo Elvira bare et mellomnavn og lite brukt i hverdagen.
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #21 Skrevet 25. mars 2009 Sol Elvira var virkelig vakkert Maya er såå oppbrukt, for ikke å snakke om Ida.
Monajenten Skrevet 25. mars 2009 #22 Skrevet 25. mars 2009 Hvis jeg får en jente til, skal hun hete Maya Natalie, så jeg syns jo at Maya er nydelig da. Ida Elvira syns jeg ble litt sånn....hmmm...nej jeg vet ikke. Det høres litt ut som et ordspill på en måte, hehe;-) Men jeg liker navnet Ida da. Sol Elvira syns jeg også var nydelig, selv om jeg sliter litt med "ol-el" lyden. (Hvis hun skal hete "Sol-Elvira" da, og ikke "bare" Sol.) Men jeg er også enig ang. Maya forresten, og a-a endinger. Tror jeg hadde gått for Sol Elvira:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå