olla Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har forstuet foten i dag, ramlet litt, og det var grusomt vondt. Men må jeg virkelig innom legevakten?? Vil helst unnga det... Er litt hovent, og vondt om jeg leer for mye på den. Kan jeg vente til i morgen, eller må jeg drasse inn i kveld??? Hva ville du ha gjort??
uanonym Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Om foten er forstuet gjør da legen ingenting. Bare ber deg om å ta det med ro osv. Og det haster ikke. Eneste gangen jeg har vært til legen pga forstuvning var en gang det gjorde så jæ... vondt at jeg ville ha røntgen for å utelukke brudd. Krykker, avkjøling, heving av skadestedet og etterhvert idrettstape er den eneste medisinen her, så nei, jeg ville ikke dratt på legevakta.
olla Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2009 Nei, det er liksom det jeg tenker. Og så tenker jeg at jeg evt får ta en tur til fastlegen i morgen om det fortsatt gjør vondt. Har forstuet en gang før, var til legen, han sendte meg til røntgen, men det var ikke noe. Samme slags smerter nå.
blåbæret Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Jeg tråkka over på trening forrige tirsdag, men har ikke vært hos lege. Foten er fortsatt hoven, missfarget og vond, men det blir litt bedre for hver dag. Jeg har vært på jobb hver dag også. Jeg tygger ibux og har kjøpt meg en støttebandasje på apoteket, så blir det ikke bedre om en uke eller to så kanksje jeg tar meg en tur til legen.... God bedring!
Hellinor Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Man drar da ikke til legevakten med slikt, hva skal han gjøre? Tror jeg hadde droppet lege i det hele tatt. Behandlingen er øyeblikkelig kompresjonsbehandling for å få ned hevelsen, is for smerten og heve foten, kanskje en ibux. Ved brudd har man jo sannsynligvis store smerter, feilstillinger og blødninger. Man kan jo bli ganske så blå ved forstuing også, hvis leddbånd er strekt eller revet av. Men dette er jo heller ikke noe å gjøre med. Hilen håndballspiller som har tråkket over maaaaaange ganger ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå