Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Jeg flyttet inn i denne leiligheten november 2007. Skrev kontrakt på 1 år. Når det nærmet seg november igjen tok jeg kontakt med huseier, angående å fornye denne avtalen. Joda det ville hun gjerne. Jeg har jo alltid betalt til tiden så regnet med at hun ville at jeg skulle fortsette å bo her. Har ikke hørt noe om at hun skal selge heller. Men saken er det at hun har jo aldri tid til å komme innom å få skrevet en ny avtale. Det vil jo si at jeg nå egentlig sitter uten gyldig leieavtale ikke sant? Virker ikke som om hun tar det så seriøst, men for meg er det jo viktig å ha en skriftlig avtale som er gyldig. Hva er det verste som kan skje? At hun kan be meg flytte på dagen siden jeg ikke har en skriftlig avtale. Jeg tror neppe det skjer da, regner med hun er fornøyd så lenge hun får pengene sine. Redd for at jeg sitter dårlig stillt uten skriftlig avtale.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 Skjønner at du helst vil ha en skriftlig avtale, men du har uansett rettigheter uten en avtale. Søk på husleieloven og kontrakt så finner du nok masse informasjon! Du kan IKKE kastes ut på dagen og vanlig oppsigelsestid er 3 mnd der kontrakt ikke er skrevet....
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Oki så jeg er ikke helt uten rettigheter? Det er bra Jeg tror neppe hun plutselig kaster meg ut uten grunn. Hun vet jo at jeg har et barn, som hun har møtt mange ganger. Kjenner ikke dama så godt men hun virker ikke som en som kunne funnet på det. Var bare redd for at jeg satt helt rettsløs her, dersom noe slikt skulle skjedd.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Hvis en tidsbegrenset leieavtale går over tiden, uten at en ny kontrakt er skrevet, vil den automatisk gå over på en tidsubegrenset leieavtale. Så slik som saken er nå, så kan hun ikke kaste deg ut, uansett hvor mye hun vil! Og hvis hun ikke selv bor i huset du leier, så er det lite hun kan gjøre, da gjelder til og med ikke 3 mnds oppsigelse! Du kan da i prinsippet bo der i all evighet!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Oki hehe. Da er det vel egentlig henne det er dumt for at vi ikke har en gyldig leieavtale lenger. Hun bor ikke i boligen, men hun er folkeadressert på min adresse, tror det er for å slippe å skatte av leieinntektene. H.I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå