Gå til innhold

Jeg begynner å bli så tynn!! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå ca fire uker siden fødsel og jeg har rast ned i vekt. Jeg la ikke på meg mye i svangerskapet (8-9 kilo) og de kiloene pluss med har forsvunnet for lengst. Men det ser jo ikke ut til at det stopper!!

Mange ser kanskje dette som et luksusproblem, men jeg vil ikke bli tynnere - det er ikke mye pent! Har ikke veid så lite siden jeg var i tenårene..:(

Synes jeg spiser og spiser hele dagen, men til ingen nytte..

Er det andre som har det på samme måte eller har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen.

Har aldri følt meg så sexy som da jeg var høygravid og 56/61 kg. Men så fort ungen var ute raste kiloene av.

Med førstemann var jeg rett ned i de vanlige 43 etter få uker, mens denne gangen har jeg enn så lenge klarte å holde på 3 kg.

Er frustrende å prøve å holde igjen kiloene men hver kveld heller se hoftebeina stikke mer og mer ut.

Så har dessverre ingen råd for jeg har prøvd det meste selv uten noe suksess.

Skrevet

Har et par i barselgruppa som hadde samme problemet. De fikk beskjed av legen om å pøse på med kalorier der de kunne. Bruke H-melk både som drikke og ha en skvett (eller fløte) i maten, klaske på med smør på skivene, spise fettet på kjøttet, bruke feit fisk osv. Hun ene sa hun tok knekken på en smørpakke i uka alene. Misunner dere ikke selv om jeg gjerne skulle vært kvitt noen kilo til selv...

Skrevet

For en del år siden brukte jeg Herbalife sin proteinshake for å legge på meg- drakk 1-2 om dagen i tillegg til måltidene. Fungerte fint for meg, så hva med en eller annen slik shake?

(Bestemmer du deg for å prøve Herbalife sin shake, så anbefaler jeg den med vaniljesmak- da er det lettest å variere smaken ved å ha andre ting oppi. Du kan jo innimellom ha litt iskrem oppi også, for målet er jo å legge på seg. Bruk blender)

Lykke til:-)

Skrevet

Tror det er viktig å trene litt styrke også..Hva med en pilates hjemmevideo.enkle øvelser som virkelig strammer opp, for dere vil vel ikke bli "slapp i fisken"??

Og har også tro på shaker eller proteintilskudd i slike tilfeller..De har faktisk flere typer på apoteket.....Eller man kan dra på treningsstudio hvor de også selger slike ting og mange steder har kostholds"eksperter" som jobber der og kan hjelpe....

Lykke til:o)

Skrevet

skal få litt ekstra fra meg, har en 3-4 kg som jeg gjerne skulle blitt kvitt. jeg betaler porto;-)

Skrevet

Jeg hadde det nøyaktig slik som deg!! (Deilig å møte likesinnende, ikke stygt ment)

Det er lite du kan gjøre, jeg prøvde i månedvis etter fødsel, og vekten gikk bare nedover. I ren desperasjon trykte jeg i meg junk, sjokolade++ til den store gullmedaljen. Det hjalp ikke en dritt, og jeg følt meg rett og slett fæl til slutt, utseendemessig. Skjelett med skinn på, slik følte jeg meg. 43kg og INGEN bukser i skapet som passet. Det verste var jo at folk begynte å antyde spiseforstyrrelse, så¨da var det jo det evige strevet med å hele tiden føle at man måtte bevise at man faktisk spiste.

Jeg er gravid igjen, så vekten går heldigvis oppover igjen nå, men jeg regner med at jeg blir benrangel igjen etter fødsel :(

Ingen gode råd herfra dessverre, enn å ta tiden til hjelp. (Og trene styrke kanskje? Det har jeg uansett planer om når babyen er ute. Det normale i min familie er forresten å være benrangel minst 1 år etter at barnet er født, så begynner kroppen å legge på seg igjen.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...