Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en formening om hvordan dette kjennes ut? Har lest her tidligere om gravide som føler de lekker fostervann. Er det mulig da? Og hva hvis hodet har festet seg, vel det bare sive ut? Eller er det faktisk sånn som på film, at det sier "plask"?

Litt forvirret, men håper på vettuge svar! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er litt forskjellig hvordan det foregår, men når jeg skulle ha førstemann våknet jeg halv fem på natten.Jeg snudde meg i sengen og da var det akkurat som ett lite smell i magen min.Gjorde ikke vondt eller noe, men jeg skjønte at det var vannet som gikk. Jeg stod opp med en gang og gikk rett ut på do og rakk det akkurat før vannet kom. Det kom mye og det plasket godt ned i doen.Så roet deg seg og jeg tok på ett stoort bind.Dette var gjennomvått da jeg kom på sykehset.

Skrevet

Mitt plasket

med førstemann så plasket det på do i det jeg reiste meg. Etter noen runder rundt i huset for å pakke (Jeg var på hytta) så splætta det litt her og der (hadde med meg hånkle)

Etter 3 timer sittende i bilen så sa det nok en gang plask i gulvet i sykehusets hall. Jeg gikk i skjørt

Med nr to så følte jeg "noe" reiste meg og i ett sprang så landa jeg og vannet på gulvet foran tv'n Redda akkurat sofaen og teppet (denne gangen var det en vannlomme som gikk resten kom som en foss på sykehuset)

Skrevet

To av mine tre fødsler har startet med vannavgang, første gangen satt jeg på do og kjente et lite knepp, det fosset ikke, hodet var festet. Med nr to hadde jeg regelmessige kynnere og vannet gikk på en kynner. Kjente det samme kneppet, og både jeg og mannen min hørte det og, og det var litt ubehagelig.. Heller ikke noe plask denne gangen heller...

Skrevet

Første gangen kjente jeg ikke så mye - det begynte bare å sive litt og litt, og holdt på sånn noen timer. Andre fødsel kom det et slags knepp idet jeg snudde meg i senga, og jeg rakk såvidt å komme meg ut før det fosset ivei! Etter den vannavgangen var jeg virkelig glad vannet ikke gikk ute i offentligheten, for det var virkelig noe helt enormt med vann;-)

Hodet var forresten godt festet langt nede i bekkenet begge gangene, så i mitt tilfelle har tydeligvis ikke det hatt innvirkning på hvor mye vann som kom om gangen!

Skrevet

Hmmm... Det virker som man VET at vannet går hvertfall. :)

Men, klapper magen liksom litt sammen også?

(Kjempefint med svar fra dere som er litt mer erfarene enn meg.... Tenker jo så mye rart om dagen!)

Skrevet

Stort sett merker man nok når det går, ja, men man kan lure av og til. Nå sist gikk slimproppen en uke før vannet, og jeg gikk noen dager og følte jeg lakk endel. Jordmor mente imidlertid det bare var rester av proppen.

Første gangen merket jeg ellers ikke så mye til at magen ble mindre, siden det gikk så gradvis. Andre gangen syns jeg magen ble mindre, sank ganske merkbart, og at jeg kjente mer til babyen når jeg kjente utenpå magen. Ble nesten litt redd for at hun skulle få det for tørt der inne...;-) He, he.

Skrevet

Jeg merket ikke mye på magen, men 4 uker uten speil hadde vel litt å si. Vi tok et bilde etter at vannet gikk og magen så kanskje noe mindre struttende ut.

Med nr to så gikk det så fort at jeg aldri fikk tenkt på det

Jordmødre er vist veldig skeptiske til at det er vannet, med førstemann så prøvde jm å overtale meg til å droppe å reise helt hjem da " ikke sikkert var vannet som gikk"

Skrevet

når vanne gikk oss meg så var det akurat som noen slo på en kran,det bare randt og randt, det ville liksom ikke stoppe,la klutt nedi trusa tilogmed,men det hjalp jo dårlig,ble jo fort vått,så endte opp med hodkle he he:)

men noen kan det også bare renne litt og litt,akurat som en lekasje..

Skrevet

forrige gang satt jeg og switca på tvn, ante fred og ingen fare ..så sa det blopp blpp blopp og det rant bra med vann, kjente ikke så mye heller, ikke sterke veer, men etterhevrt kom de ofte nok til at jeg skulle dra inn. men det var fullt selvfølgelig og måtte da på et annet sykehus..der og da spilte ikke det så stor rolle

Skrevet

Takk for gode svar alle sammen! :)

Føler meg rimelig sikker på at vannet ikke har gått nå! Men, uerfaren og kanskje noe over normalen klar for å bli ferdig med fødsel er det utrolig hva man kan innbille seg.. hehe... Har fire uker igjen nå, men har også en mor som har født to ganger for tidlig. Det er sjelden jeg har ønsket å arve en egenskap av min mor men, i dette tilfelle ville det vært ålreit! ;)

Skrevet

Hos meg har vannet gått to ganger. I svangerskap nr to og i dette siste. Begge gangene gikk vannet om natta mens jeg sov og begge gangene våknet jeg av to pop inni magen på en måte og da jeg reiste meg rant det ut litt fostervann. Ingen av gangene hadde hodet festet seg, og det fosset ikke fostervann for det liksom.

Den første gangen tok de vannet på sykehuset under fødselen, da skulle hodet angivelig være festet, men den gangen fosset det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...