Fluffymum Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 hørte om dette for første gang idag.. Fungerer det? Er det vondt?
3 små og en mamma Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 'det funket på vår. Men man må få barnet til å ligge rolig. Ikke så lett med en flamme på øret kanskje.... Ikke vondt i det hele tatt. Kom ut masse voks og han har ikke hatt ørevondt siden. Dette er vel ca 2,5 år siden.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 Aldri hørt om dette før jeg, men et kjapt søk på google ga meg denne siden: http://www.tinnitus-tips.no/gup/articles.php?lng=no&pg=458 Virker jo som det er humbug da...
3 små og en mamma Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 hvorfor virker det som om det er humbug? Om man ikke tror alternativt så mulig, men det fungerer faktisk. Du får heller prøve det først
Fluffymum Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2009 Ja, snakket med noen på jobben idag som hadde brukt dette, sa at det fungerer veldig bra. Siden sønnen min plages med ørene lurte jeg bare på om noen hadde prøvd på barn, men det er sikkert en utfordring å få de til å sitte i ro:)
3 små og en mamma Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 barnet må ligge på siden. "luyset" plasseres i øret og skal brenne helt ned. Tror at det skapes et vakum på et vis som drar voksen ut. Må ære noe sånt som skjer;) Ingen fare for å brenne seg, men dere må kanskje være to for å få barnet til å ligge i ro. Gjør ikke vondt, man må ha litt tålmodighet og flamme kan skremme enkelte barn:)
Regnbuens barn™ . Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 Ja, har brukt det på barna, og det funker veldig fint, gutten vår slet med ørene i vinter. Har prøvd det selv på oss voksne og det kommer ut masse rart gitt ;-)
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 jepp har prøvd det på hele familien. Det var bortkasta penger. Helt nederst i den delen som du putter inn i øret ligger den en liten svamp/skumgummibit. Det som var "festlig" var at den angivelige ørevoksen lå oppforbi denne svampen. Ergo ¨må ørevoksen ha trekt igjennom denne svampen. Det var ingen antydning til ørevoks på denne svampen. Vi konkluderte med at det var et belegg inni røret som smeltet etterhvert som lyset brandt ned og samlet seg i en klump over svampen!!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 Pir; leste du gjennom forsøket eller?? De fikk jo akkurat samme resultat når de puttet lyset i vann som når de puttet lyset i øret! Konklusjonen var at det oppsto en ufullstendig forbrenning som resulterte i at bivoksen ble liggende igjen i papiret. Altså var det ikke noe ørevoks som kom opp fra øret. Dermed konkluderer jeg også med at dette er humbug. Jeg ville uansett ikke tatt sjansen på det når det står at det er fare for at voks kan smelte, dryppe ned på trommehinnen og skade den. Da skulle jeg hatt litt mer garantier for at det faktisk funka. Men for all del, jeg har ikke prøvd og kommer heller ikke til å prøve. Opp til hver og en om man vil tro på dette eller ikke. Jeg bare la inn linken der man kan lese hva folk som har testet dette har kommet frem til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå