Gjest Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 Har hatt en mye vonde kynnere den siste tiden og er bekymret for om dette kan påvirke og forkorte livmorhalsen?
shabby Skrevet 26. mars 2009 #2 Skrevet 26. mars 2009 Til meg ble d oppdaget pga premature rier. Spør om å få en måling du, istedet for å gå og bekymre deg. og i verste fall føde prematurt fordi at d ikke ble oppdaga, sånn at du kunne tatt noen forhåndsregler. De fleste tåler nok en del kynnere, og premature rier m. Men som gravid har jeg den holdningen, at d er bedre m en sjekk for mye. Lykke til!
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 26. mars 2009 #3 Skrevet 26. mars 2009 Det tas innvendig ultralyd - jeg gjorde det på Ahus, nettopp pga kynnere. Du må ha henvisning fra lege, jeg fikk time da jeg var på ordinær UL.
Tjatjo Skrevet 26. mars 2009 #4 Skrevet 26. mars 2009 Jeg ba selv om å få cervix sjekket fordi jeg ble innlagt pga dette under tvillingsvangerskapet. Det ble den gang oppdaget ved en rutinekontroll hvor den måles automatisk ved flerlingesvangerskap. Nå tenkte jeg at det jo kunne jo være andre grunner enn tvillingene som var årsaken til at den ble kort......og jammen hadde jeg ikke rett. Heldigvis har jeg kommet lenger nå enn sist, så jeg slipper nok å ligge på sykehuset særlig lenge.................men jeg vil jo holde meg i ro til jeg kommer litt nærmere termin uansett. Er 33 fullgåtte uker til helgen.
Meggy B - har født! Skrevet 26. mars 2009 #5 Skrevet 26. mars 2009 Jeg har hatt premature rier og ble derfor sendt til gynekolog for en sjekk av livmorhalsen (innvendig ultralyd). Ble deretter sykemeldt ut svangerskapet fordi den var så kort og må derfor ta livet med ro. Lurt å sjekke bar for sikkerhets skyld...
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 26. mars 2009 #6 Skrevet 26. mars 2009 Kan jeg spørre om hvor kort livmorhalsen dere var jenter? Jeg er konisert og min ble målt til 3 cm. I følge lege var dette ok. Men er jo litt bekymret fordet da )
shabby Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Forrige sv.skap var dn rundt 20mm når jeg fikk beskjed om å legge meg ned (i uke 24). Jeg er også konisert. Fødte i uke 38. Første gang fødte jeg i uke 35.
Tjatjo Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 min gikk fra over 4cm til 2cm på ca 14dg....og 1,5 når jeg presset. Det som er litt skummelt er at den kan reduseres så fort....... Så, ta livet med ro om dere er bekymret. Det har ikke jeg gjort før nå =0) Tror ikke det er bortkastet å ligge mye altså. I dag lå jeg på 2,2 selv når jeg presset......
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 26. mars 2009 #10 Skrevet 26. mars 2009 Tusen takk for svar jenter: Er jo bare innom fra 2, tri. Men tenkte allerede nå for å forberede meg til om dette kan skje. Masse lykke til jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå