Gå til innhold

Blir så frustrert..(over 7 åringen vår)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun gråter så mye.med en gang hun ikke får det som hun vil begynner hun å bælje :( Skal så lite til!

Dette har skapt en "ond sirkel" som gjør at vi går rundt å kjefter på henne pga av dette. Og da blir det jo ikke noe bedre !

Er ikke slik vi vil ha det, men klarer ikke å høre på denne sutringen..........Blir gaaal:(

Noen som har gode ideer og tips hva vi gjør i en travel hverdag?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne gå til et lukket rom TVERT hun begynner med denne oppførselen!

Si rett ut at dere ikke gidder å høre på! Da blir det snart slutt å¨det.

Skrevet

Det nytter dessverre ikke!!!! Tro meg vi har prøvd!

Hun tramper inn på rommet, slamrer med døren og ropskriker der inne. "ingen er glad i meg" "dere bare kjeter på meg" osv, Funker noen ganger og hun kommer ut og det er glemt, men så er det ikke lenge til neste gang!!!!

HI

Skrevet

De dagene 6 åringen vår er sånn sier jeg til slutt at jeg er glad i ham, forstår at han sikkert er sliten osv og at jeg/vi gjerne vil være med ham, men at jeg ikke orker å snakke med ham når han holder på slik, og avslutter med "så nå snakker jeg ikke til deg mer før du har roet deg ned og snakker til meg med vanlig stemme" og ignorerer ham totalt (sånn omtrentlig) til han har roet seg ned og snakker vanlig til meg igjen. Er effektivt her i hvertfall. Om enn ikke helt pedagogisk korrekt... ;-)

Skrevet

Overse. Ikke snakk til henne når hun begynner, men heller demonstrativt snu dere bort fra henne. Ikke kommenter oppførselen, og ikke gi etter. Dette må gjøres HVER ENESTE GANG.

Med en gang hun gir seg/slutter å hyle/sutre, så snu dere mot henne, ta kontakt med henne, og lat som om det ikke skjedde. Da mener jeg; ikke nevn igjen at hun hylte, ikke kjeft, ikke nevn grunnen til at hun begynte å hyle. Bare inkluder henne i daglige ting igjen. Akkurat som om den hylescenen ble klippet bort;)

Begynner hun å hyle igjen; så snu dere bort fra henne igjen.

Slår eller sparker hun da, så ta armen og hold fast. Se henne i øynene og si " det er IKKE lov å slå/sparke!!" Slipp så armen, og fortsette å overse til hun er stille.

Dette er krevende, men du verden hvor det hjelper:)

Opplegget finner dere i boken "De utrolige årene" av Webster-Stratton.

Essensen er å være konsekvent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...