....mammatilto... :))) Skrevet 25. mars 2009 #1 Skrevet 25. mars 2009 spiser middag med fingrene, hyler og roper om ho ikke får viljen sin..får ho ikke koppen/flaska si under middagen blir det sikkelig rama ..selv om ho ikke skal drikke av den men bare slå i bordet. Tar den bort men vi blir bare uvenner Ho er veldig flink til og leke seg selv og er egentlig ei rolig jente, men det er disse hylene ... hva gjør vi ???
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. mars 2009 #2 Skrevet 25. mars 2009 har en på 19 mnd som også har begynt å trasse sånn. kan sette i noen skikkelige hyl når han ikke får viljen sin. først prøver jeg å avlede, virker ikke det, så overser jeg han en stund. kanskje prøver å avlede litt igjen. holder på sånn til han roer seg. kampene blir kortere og kortere for hver gang syntes jeg. han skjønner at han ikke kommer noe vei med det tullet sitt
....mammatilto... :))) Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2009 er slik vi også har gjort, men da vil hun ikke spise. Kan liksom ikke ta henne bort fra bordet uten middag eller ?? Tror ikke helt hun skjønner at middag skal man spise med skjei - og brødskiver med hendene. Er vel litt for tidlig med konsekvenser ?? skjønner jo ikke så mye enda .. ??
*ønsker nr 2* Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 hehe... guttungen er straks 2, og spiser med en blanding av skje gaffel og fingre Men akkurat dte ekke så nøye-ennå( i mine øyne)... men han trasser, gjort lenge.. gu... hyler og skriker og deter sårt for meg.. men jeg kan ikke la han få viljen sin hele tiden... det går ikke.. . så han får bare hyle Trøst deg med at det blir bedre.. om en god stund.. blir verre først
Gjest Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Velkommen til trassalderen ;-) Den varer av og på i hvertfall til 4 år. La henne få styre litt selv, og velg dine kamper. Jeg har en på 2 år og en på 4 år, så her er går det vilt for seg av og til - he he.
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 JOtakk, sånn har vi det også med vår på 18 mnd. Tror mye av det bunner uti at han ikke har noe språk enda, og satser på at det kommer veldig veldig snart! Han er også en rolig type, som kan leke selv uten problem. Og forøvrig enig med spetakkel, den varer en goood stund til!
mamma til fire små Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 gutten min er 2 1/2 og spiser fremdeles både med fingre og gaffel/skje. er bare glad til om han spiser noe. velger å la han gjøre det på sin måte. vet han ikke gjør det for trass, men for at det skal være lettere å spise. har ellers hatt trass siden ihvertfall 17 mnd.. ville tatt koppen bort om hun bare slår den i bordet. ut av synsvidde. si kort at hun ikke får banke med den, og overse hylinga. gutten vår la seg over bordet mye i den alderen. da valgte jeg å ta han vekk fra bordet og vekk fra situasjonen. når han kom tilbake rett etterpå, spurte jeg om han skulle være snill, og det skulle han jo bestnadig. som regel gikk resten av måltidet smertefritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå